IFish Fishing Forum banner
21 - 40 of 62 Posts
Ik heb 5 bijpassende wielen en banden op mijn Tundra en roteer ze allemaal. Het ergste is dat onze TPMS slechts 4 sensoren accepteert, dus ik moet de sensor-ID's elke keer dat ik roteer opnieuw schrijven met mijn Techstream-software.
Had daar niet over nagedacht. Waar woon je? Lol

Er wordt hier veel afgegeven op Schwab, maar ze hebben veel winkels en ze komen hun garanties na. Die 'veel winkels' zijn belangrijk als je ver van huis bent en een probleem hebt met je band of accu. Drie weken geleden reed ik op de 395 richting het zuiden en kreeg ik een TPS-waarschuwing voor een lage bandenspanning. Ik googlede en ging direct naar Schwab in Hermiston, legde mijn probleem uit (het was 94 graden en ik had 2 honden in de auto) en ze zetten me meteen in een garagebox. Ze vonden een schroef in de band en ik was binnen 20 minuten weer onderweg. Vorige week was mijn accu leeg. Ik gebruikte de starthulp en ging direct naar Schwab. De batterijtest toonde 'vervangen' aan, en dat deden ze. Een 16 maanden oude accu en de kosten waren $13. Twee jaar geleden reed ik over een mes en vernielde ik een band met 5000 mijl. Schwab verving hem en de kosten waren $38. Versla dat!

Discussion starter · #24 ·
Ik heb ze ongeveer een jaar op mijn Tundra gebruikt. Ik vind ze fijn. Nog geen klachten. Lijkt iets stiller in vergelijking met de ko2 en coopers die ik op mijn Tacoma had. Goede deal bij Costco ook. Ik kan ze aanbevelen voor on- en offroad, zomer en winter.
Er wordt hier veel gebasht op Schwab, maar ze hebben veel winkels en ze komen hun garanties na. Die 'veel winkels' is belangrijk als je ver van huis bent en een banden- of batterijprobleem hebt. Drie weken geleden reed ik op 395 richting het zuiden en kreeg ik een TPS-waarschuwing voor een lage bandenspanning. Ik googlede en ging meteen naar Schwab in Hermiston, legde mijn probleem uit (het was 94 graden en ik had 2 honden in de auto) en ze zetten me meteen in een garagebox. Ze vonden een schroef in de band en ik was binnen 20 minuten weer onderweg. Vorige week ging mijn batterij dood. Ik gebruikte de starthulp en ging meteen naar Schwab. De batterijtest toonde 'vervangen' en dat deden ze. Een 16 maanden oude batterij en de kosten waren $13. 2 jaar geleden reed ik over een mes en beschadigde ik een band met 5000 mijl. Schwab verving hem en de kosten waren $38.
Versla dat!
Ik begrijp je. Ik ben de afgelopen 30 jaar persoonlijk in een Schwab in Enterprise, Madras, Lewiston, Oakridge en MtShasta City geweest tijdens verschillende trips, hetzij voor een reparatie/vervanging die in de wildernis opdook, hetzij gewoon voor een rotatie en wilde het niet nog eens 500+ mijl uitstellen tot ik thuis was. Zelfs vóór het internet kon je gewoon de hoofdstraat afrijden in welke stad dan ook die groot genoeg was om een paar verkeerslichten te hebben en er zeker van zijn dat je de Schwab gemakkelijk genoeg zou vinden.

Maar ze trekken zich de laatste jaren terug uit die bank van loyaliteit, tot het punt dat ik er niet meer zo zeker van ben om ze weer bijna $2.000 te geven. Dat en na verloop van tijd ben ik ook beter geworden in het vermijden van dat soort problemen op afstand; zowel beter onderhoud thuis als niet meer zo uitbundig rijden in sommige van die oostelijke OR-canyons. Al mijn goede voorbeelden kwamen van vóór mijn recentere reeks minder gunstige indrukken.

Er wordt hier veel afgegeven op Schwab, maar ze hebben veel winkels en ze komen hun garanties na. Die 'veel winkels' is significant, als je ver van huis bent en een banden- of batterijprobleem hebt. Drie weken geleden reed ik op de 395 richting het zuiden en kreeg ik een TPS-waarschuwing voor een lage bandenspanning. Ik googlede en ging direct naar Schwab in Hermiston, legde mijn probleem uit (het was 94 graden en ik had 2 honden in de auto) en ze zetten me meteen in een garagebox. Ze vonden een schroef in de band en ik was binnen 20 minuten weer onderweg. Vorige week was mijn batterij leeg. Ik gebruikte de starthulp en ging direct naar Schwab. De batterijtest toonde 'vervangen' en dat deden ze. Een 16 maanden oude batterij en de kosten waren $13. Twee jaar geleden reed ik over een mes en vernielde ik een band met 5000 mijl. Schwab verving hem en de kosten waren $38.
Versla dat!
Ik was een Schwab-man sinds ik in 2000 naar Forest Grove, Oregon verhuisde. Ik tolereerde de harde verkoop van de banden die ze wilden verkopen versus de banden die ik wilde, gedurende een aantal jaren, maar ze verloren mijn zaken voorgoed toen hij de zin "geef je niet om de veiligheid van je gezin?" gebruikte om me te laten toegeven. Diezelfde man werd gepromoveerd tot manager. Ik ben mijn hele volwassen leven super loyaal geweest aan lokale bedrijven... maar er zijn grenzen.

Ik vind de KO3 tot nu toe erg goed, maar.... Ik heb een zijwand lek gereden op drooggesneden Manzanita. Een primeur voor mij. Heb ze pas in mei gemonteerd, dus heb er nog geen winterrit mee gemaakt, maar ik weet zeker dat ze geweldig zullen zijn. Aankoop bij Discount Tire, $434 per band. 285/75R18
Stiller dan ik had verwacht. Achterbanden op 80 lb, voorbanden op 60 lb

Attachments

Ik vind de KO3 tot nu toe erg goed, maar....Ik heb een zijwand lek gereden op drooggezaagde Manzanita. Een primeur voor mij. Heb ze pas in mei gemonteerd, dus heb er nog geen winterrit mee gemaakt, maar ik weet zeker dat ze het geweldig zullen doen. Discount tire voor mijn aankoop, $434 per band. 285/75R18
Stiller dan ik had verwacht. Achter 80lb voor 60lb
Gelukkig is het alleen plat aan de onderkant šŸ‘šŸ»šŸ¤”

Waarom rijden jullie met zo'n hoge bandenspanning? Ik rijd mijn Falken AT3W's op 36 zoals aanbevolen. Iets aan het traileren?....... benieuwd.

Ja, soms kun je ze foppen door de psi een beetje tegelijk te verlagen šŸ‘šŸ»
Ik weet niet of dit waar is met moderne TPMS. Alle systemen waar ik mee heb gewerkt, hebben een specifieke drukdrempel. Kom tot dat getal, snel of langzaam, en het lampje gaat aan. Veel hebben ook een hogedrukwaarschuwing.

Als voorbeeld: het lampje van mijn Tundra gaat aan bij 27# aan de lage kant en 50# aan de hoge kant.

Ik weet niet of dit waar is met moderne TPMS. Alles waar ik mee heb gewerkt, heeft een specifieke drukdrempel. Kom tot dat getal, snel of langzaam, en het lampje gaat branden. Velen hebben ook een hogedrukwaarschuwing.

Als voorbeeld, mijn Tundra-lampje gaat branden bij 27# aan de lage kant en 50# aan de hoge kant.
Werkt voor mij en onze crew, New Rams 3500-5500 4x4 Duallys, sommige omgebouwd naar Super Singles. Uitzonderingen op alle regels. Maakt niet uit wat anderen doen of denken šŸ¤” šŸ‘šŸ»šŸ˜‚

Er wordt hier veel gebasht op Schwab, maar ze hebben veel winkels en ze houden zich aan hun garanties. Die 'veel winkels' is significant, als je ver van huis bent en een banden- of batterijprobleem hebt. 3 weken geleden reed ik op de 395 richting het zuiden en kreeg ik een TPS-waarschuwing voor een lage bandenspanning. Ik googlede en ging direct naar Schwab in Hermiston, legde mijn probleem uit (het was 94 graden en ik had 2 honden in de auto), en ze zetten me meteen in een wachtruimte. Ze vonden een schroef in de band en ik was binnen 20 minuten weer onderweg. Vorige week was mijn batterij leeg. Ik gebruikte de jump box en ging direct naar Schwab. De batterijtest toonde 'vervangen', en dat deden ze. Een 16 maanden oude batterij en de kosten waren $13. 2 jaar geleden reed ik over een mesblad en vernielde ik een band met 5000 mijl. Schwab verving hem en de kosten waren $38.
Versla dat!
Jaren geleden had ik hun all-terrain banden op mijn truck. Ik kreeg een lekke band die niet te repareren was. Omdat ik op een grindweg in de bergen reed, gaven ze er geen garantie op. Moest een nieuwe kopen.

Ik reed naar binnen om vorig jaar een nieuwe batterij voor een camper te halen, het duurde meer dan een uur om er een te laten installeren.

Ze hebben me uit hun banden geprijsd. De service rechtvaardigt de hoge prijzen gewoon niet meer. De meeste goede bandenwinkels geven dezelfde service, gratis bandenreparatie, gratis rotaties, etc.

Ik denk dat ik geluk heb. Mijn oude GMC heeft geen druksensoren. Meestal rijd ik met de banden op 55 psi, voor en achter. Misschien de voorbanden iets meer, omdat die dagelijks de meeste belasting dragen. Ik gok dat die hoge psi-aanbevelingen voor de achterbanden bedoeld zijn voor zware ladingen en slepen, niet voor dagelijks gebruik. Een soort 'instellen en vergeten'.

Waarom rijden jullie met zo'n hoge PSI? Ik rijd mijn Falken AT3W's op 36 zoals aanbevolen. Iets traileren?....... nieuwsgierig.
De aanbeveling van 36# (ik neem aan van het deurstijlplaatje?) is voor uw voertuig met de banden die erop zaten. Er spelen een paar dingen mee. Het GVWR van de voertuigen en het draagvermogen van de banden bij specifieke luchtdrukken. Hoewel de banden u de maximale belastbaarheid en maximale druk zullen vertellen, moet u dieper duiken om verschillende capaciteiten bij verschillende drukken te bepalen. Ik heb goede ervaringen met het benaderen van de fabrikant voor advies hierover. Houd er ook rekening mee dat banden een minimale druk hebben die in overweging moet worden genomen voor veilig gebruik bij hoge snelheid.

Dat was slechts een lange manier om te zeggen dat u geen 80# band op 80# hoeft te laten draaien, tenzij u bijna de maximale belastbaarheid van de band draagt. Mijn banden zijn veel te hoog beoordeeld voor mijn belasting. Elke band kan 4.080 lbs aan bij 80 psi. Mijn hele vrachtwagen weegt 7.200#. 8K met mijn aanhanger aangesloten. Ik rijd mijn banden met een lage druk van 40. Dit werd bevestigd door een man van Falken, aangezien hij vaak op een ander forum komt waar ik actief ben.

Nogmaals, we verlagen een paar PSI tegelijk, denkend aan sommigen zitten we ongeveer 10 PSI onder het fabrieksbereik.
Werkt voor mij en onze crew, New Rams 3500-5500 4x4 Duallys, sommige omgebouwd naar Super Singles. Uitzonderingen op alle regels. Maakt niet uit wat anderen doen of denken šŸ¤” šŸ‘šŸ»šŸ˜‚
Hoe ver kun je gaan? Kun je 2# per dag een week lang laten zakken? Dat is 14. Wat dacht je van een maand, wat een verlies van 60# zou zijn. Ik gok dat het lampje uiteindelijk aan zou gaan, bij een gespecificeerde ondergrens van acceptabele druk. Dit zou zijn als een langzaam lek van een spijker.

Hoe ver kun je gaan? Kun je 2 pond per dag per week verliezen? Dat is 14. Wat dacht je van een maand, wat een verlies van 60 pond zou zijn. Ik gok dat het lampje uiteindelijk aangaat, bij een gespecificeerde ondergrens van acceptabele druk. Dit zou zijn als een langzame lekkage van een spijker.
Wedden dat je gelijk hebt, we gebruiken het vierweg-luchtstation en de automatische vulling. De meeste hebben fabrieksairbags, maar we tappen niet in het systeem. Zoals ik zeg, ik denk dat we 10 psi onder de specificaties zitten. Misschien, misschien 15. Veel lucht in het rubber maakt de wegen wasbordachtig, 75% van onze ritten zijn off-road.

Waarom rijden jullie met zo'n hoge PSI? Ik rijd mijn Falken AT3W's op 36 zoals aanbevolen. Iets traileren?....... benieuwd.
Er is een ENORM verschil tussen een Tundra en een heavy duty pick-up. Ze kunnen gemakkelijk het dubbele laadvermogen hebben, en dat vereist veel meer lucht/band.

Ik ga verder met KO3's als mijn KO2's dood zijn. Ze zitten precies op 40% met 40K erop, meestal slepen, 4080 capaciteit. Ik rijd 40 psi achter en 45 psi voor (tenzij de 5e wiel is aangesloten, dan is het 80/65), banden slijten perfect. Ik zet mijn TPMS op 35 psi.

21 - 40 of 62 Posts