IFish Fishing Forum banner

Sleepkosten vanaf tonijngebieden

1 reading
9.9K views 97 replies 34 participants last post by  Erik the Knothead  
#1 Ā·
Hallo iedereen,

Ik ben mijn sleepverzekering aan het bekijken en er staat dat deze mij dekt tot 5K voor slepen op het water.

Is dit genoeg voor een incidentele tonijnrun van 50 mijl?

Iemand een idee wat het kost om zover gesleept te worden? Ik weet dat het niet goedkoop is.

Bedankt

#7 Ā·
Ik ken geen sleepdienst aan de centrale kust. Misschien zijn er wel, maar ik ken er geen en heb er zelfs nog nooit van gehoord. De beste optie is om naar de kustwacht te roepen en hen te laten oproepen voor een goede Samaritaan. Als ik onderweg ben, zou ik je slepen. Ik heb een paard en lijn alleen al om die reden bij me.

#24 Ā·
Ik ken geen sleepdienst aan de centrale kust. Misschien is die er wel, maar ik ken er geen en heb er nog nooit van gehoord. De beste optie is om CG te roepen en hen te vragen om een oproep te doen voor een goede Samaritaan. Als ik onderweg ben, zou ik je slepen. Ik heb een toom en lijn bij me, alleen al om die reden.
Ik heb ook een toom gemaakt in afwachting van het moeten slepen van iemand anders of het leveren van een toom aan een andere schipper die bereid is mij terug naar de haven te slepen. Gelukkig heb ik het (nog) niet hoeven gebruiken, maar ik wil altijd voorbereid zijn. Toen ik vier jaar geleden mijn boot restaureerde, verstevigde ik mijn boegoog tot 3/4 inch en creëerde ik een aluminium achterplaat aan de binnenkant van mijn boot die door een houten achterblok loopt dat is ingelijmd en afgedicht met 3M 5200. Mijn grote angst was dat het boegoog door de romp zou trekken tijdens een lange sleep naar huis in ruwe zee. Hopelijk hoeft Blackjack nooit gesleept te worden, maar ik ben voorbereid als/wanneer het gebeurt! 😬

#9 Ā·
De kustwacht is geen sleepdienst. Als er een onmiddellijke, dringende veiligheidskwestie is, komen ze je halen. Ze slepen niet voor uw gemak. Zoals DGB zei, sturen ze een CH 16-oproep voor een goede Samaritaan in de buurt om te helpen, vandaar dat je misschien een tijdje ronddrijft voordat je hulp krijgt van iemand die al dan niet de kustwacht is. Je wilt niet "zonder brandstof" zitten als de kustwacht je wegsleept.

#10 Ā·
De laatste man die ik binnen sleepte, was dood in het water een paar kilometer ten zuiden van de zuidelijke pier van Newport. Hij was ongeveer een uur of langer op de radio geweest terwijl ik in de late namiddag bij de vuurtoren aan het vissen was. Dacht dat iemand dichterbij kon helpen. Toen de zon onderging en het donker werd, smeekte de gestrande boot nog steeds om hulp. Ik laat mensen niet achter, dus rende naar beneden, haakte hem aan en sleepte hem naar de boei net buiten de bar. De kustwacht kwam uit en voltooide de sleep, maar ze zouden hem niet van het strand halen - omdat hij naar het strand dreef, ver binnen het binnenrif.

#18 Ā·
De laatste man die ik binnenhaalde, lag dood in het water een paar kilometer ten zuiden van de zuidelijke pier van Newport. Hij was ongeveer een uur of langer op de radio geweest terwijl ik 's middags laat bij de vuurtoren aan het vissen was. Dacht dat iemand dichterbij kon helpen. Toen de zon onderging en het donker werd, smeekte de gestrande boot nog steeds om hulp. Ik laat mensen niet achter, dus rende ik naar beneden, haakte hem aan en sleepte hem naar de boei net buiten de bar. De kustwacht kwam uit en voltooide de sleep, maar ze zouden hem niet van het strand halen - aangezien hij naar het strand dreef, ver binnen het binnenrif.
Is het niet de plicht van de kapitein om zijn schip te laten zinken om een slachtoffer te helpen?

#14 Ā·
Elke Salty Dawg zou je moeten kunnen slepen. Het is nooit handig, maar wel noodzakelijk. Het zal ons uiteindelijk allemaal overkomen als je doorgaat. Het enige probleem is dat we gewoon niet weten waarom of wanneer.

Ik blijf voorbereid en heb nu een sleepkabel. Kan hem in ongeveer 2 minuten klaar hebben.

We moeten gewoon contact met elkaar houden en elkaar helpen. Eigenlijk is het onze enige optie...

#15 Ā·
Elke Salty Dawg zou je moeten kunnen slepen. Het is nooit handig, maar wel noodzakelijk. Het zal ons allemaal uiteindelijk overkomen als je doorgaat. Het enige probleem is dat we gewoon niet weten waarom of wanneer.

Ik ben voorbereid en heb nu een sleepkabel. Kan hem in ongeveer 2 minuten klaar hebben.

We moeten gewoon contact met elkaar houden en elkaar helpen. Het is echt onze enige optie.........
Jeff, is er een configuratie die beter werkt dan een andere om te slepen?

Welke lengte touw?
Welke dikte touw?

Ik denk gewoon dat het leuk zou zijn om een opstelling te hebben die goed werkt en die we allemaal zouden kunnen zien en die het waard zou zijn om op te slaan als we het ooit nodig zouden hebben. Ofwel voor onszelf of om een ander te slepen.

Misschien is er iets op het net dat zou verschijnen bij een zoekopdracht..

Geweldige herinnering -
Wij zijn de mensen die het dichtst bij elkaar staan en zouden zonder twijfel alles moeten laten vallen om een ander te helpen als dat nodig is en geen veiligheidsrisico vormt.

We moeten altijd klaarstaan om een mede-schipper te helpen als dat nodig is. Dit spreekt voor zich.

Bedankt dat je dit ter sprake hebt gebracht

#16 Ā·
De Coastie-bemanningen kunnen zich vervelen en blij zijn met een offshore-run om een ​​gehandicapte boot te slepen, maar als schipper van die boot **** u zich maar beter voorbereiden op een uiterst grondige inspectie. De bootcommandant die u moet komen halen, is verplicht een volledig rapport over het evenement te schrijven, inclusief de staat van uw boot en eventuele problemen die ze na inspectie hebben gevonden, en eventuele nalatigheid van uw kant. En ze kunnen eventuele problemen die ze vinden doorgeven aan de lokale wetshandhaving.

Ik was een paar jaar geleden aan het heilbotvissen in een 17' Arima aan de zuidkant van de Rockpile toen een grote oudere binnenboordmotor aan de noordkant via de radio meldde dat er water uit de aandrijfashoes kwam. Een MLB kwam en sleepte ze binnen. Toen we binnenkwamen en ons vastmaakten om onze trailer op te halen, liepen we langs die geredde boot en zijn passagiers die er erg somber uitzagen op de steiger met een paar Coasties, een ODFW-vischecker, een plaatsvervangende sheriff die de tickets besprak die de plaatsvervanger aan het schrijven was.

#17 Ā·
Hoi iedereen,

Ik ben mijn sleepverzekering aan het bekijken en er staat dat deze me dekt tot 5K voor slepen op het water.

Is dit genoeg voor een af en toe een tonijnrun van 50 mijl?

Iemand een idee wat het kost om zover gesleept te worden? Ik weet dat het niet goedkoop is.

Bedankt
Als je een verzekering nodig hebt voor gemoedsrust in de oceaan, zou ik voorstellen om alle apparatuur op je schip nog eens goed te bekijken.

Hoe snel zou een sleepboot je 50 mijl uit de kust kunnen bereiken?

#22 Ā·
Er is geen sleepdienst voor de tonijngebieden in Westport. Heb de grote rode boot nog nooit de steiger zien verlaten…

• Like
Reactions: haggardscove
#25 Ā·
Ik geloof dat het Jeff was die vorig jaar iemand heeft gesleept. Als je geĆÆnteresseerd bent Randy, is er een groot draadje over de sleepkabel en de sleepverbinding. Afhankelijk van de oceaan en de afstand zou ik proberen te managen met mijn trollingmotor als ik problemen had. Niets gaat boven een middernachtelijke rit op een geweldige oceaan. Ik weet nog steeds niet zeker hoe het slepen zou zijn op een half ruwe oceaan, ruw en dan zou het de kustwacht zijn. Doe het rustig aan, laat de boeg van de sleepboot niet vollopen en ga zeker langzaam. Nog iets anders Jeff, Don?

#28 Ā·
Ik geloof dat Jeff vorig jaar iemand heeft gesleept. Als je geĆÆnteresseerd bent, Randy, is er een groot draadje over de sleepkabel en de bridle voor het slepen. Afhankelijk van de oceaan en de afstand zou ik proberen te managen met mijn trollingmotor als ik problemen had. Niets gaat boven een ritje om middernacht op een geweldige oceaan. Ik weet nog steeds niet zeker hoe het slepen zou gaan op een half ruwe oceaan, ruw en dan zou het de kustwacht zijn. Doe het rustig aan, laat de boeg van de sleepboot niet vollopen en ga zeker langzaam. Nog iets, Jeff, Don?
Ik heb de mijne gebouwd van 3/4" 3-draads nylon en roestvrijstalen haken. De bridle is iets van 25' en wordt aan beide kanten aan mijn spiegelogen bevestigd. De hoofdleiding is aan de bridle bevestigd zodat deze van links naar rechts kan zwaaien met een roestvrijstalen haak aan het uiteinde om aan het boegoog van de gesleepte boot te bevestigen. Mijn sleepkabel is 100' van hetzelfde 3/4" nylon touw.

Onderweg heb ik de neiging om redelijk langzaam te varen. Misschien 5 knopen in typische zeeƫn, maar het hangt echt af van de zecondities. De gesleepte boot moet zijn motor of roer centreren zodat je niet probeert hem opzij te trekken.

Ik herinnerde me net een ander incident, maar geen sleep. Toen we de Newport-helling opreden, probeerde een boot van 22' ~ 24' naar "F"-dok aan het einde te komen en er stond een sterke Z-wind die hem wegblies en over het water in de richting van de afgemeerde boten. Hij wuifde ons toe toen we passeerden en zei dat hij geen stroom meer had. Dus, hem de afgemeerde boten laten rammen of helpen? Hij was ongeveer halverwege, dus ik ging tussen hem en de andere boten staan en duwde hem toen richting "F" totdat hij een lijn kon vastmaken. Het lijkt erop dat 3 of 4 keer per jaar iemand in de problemen hulp nodig heeft. Het kostte me alleen een beetje tijd en karma betaalt dividenden.

#35 Ā·
Ik moest een paar jaar geleden door de Coos Bay CG worden gesleept. Het was de eerste tocht over de bar in een gloednieuwe boot. We schakelden beide hoofdmotoren uit en waren aan het trollen op de hulpmotor, en konden de hoofdmotoren niet opnieuw starten vanwege een eigenaardigheid van de dubbele digitale stuurstanden die we niet konden oplossen. We hebben de CG op de hoogte gebracht en zijn verder naar het noorden gevaren tot net buiten de bar op de hulpmotor. De hulpmotor op die boot was alleen op de automatische piloot, en we hebben de CG laten weten dat we ons niet op ons gemak voelden om de bar over te steken zonder te kunnen sturen. De CG kwam en sleepte ons terug in de haven. Ze waren erg aardig over de hele zaak. Natuurlijk kregen we een gratis inspectie toen we terug in de haven waren.

#50 Ā·
Ik moest een paar jaar geleden door de Coos Bay CG worden gesleept. Het was de eerste reis over de bar in een gloednieuwe boot. We schakelden beide hoofdmotoren uit en trollen op de hulpmotor, en konden de hoofdmotoren niet opnieuw starten vanwege een eigenaardigheid van de dubbele digitale stuurwielen die we niet konden oplossen. We stelden de CG op de hoogte en bleven naar het noorden varen tot net buiten de bar op hulpmotorvermogen. De hulpmotor op die boot was alleen autopilot, en we stelden de CG op de hoogte dat we ons niet op ons gemak voelden om de bar over te steken zonder te kunnen sturen. De CG kwam langs en sleepte ons terug in de haven. Ze waren erg aardig over de hele zaak. Natuurlijk kregen we een gratis inspectie toen we terug in de haven waren.
Wat!!! Je maakt duidelijk een grapje. De CG heeft geen inwendig onderzoek gedaan na de sleep?
Ik heb hier gelezen dat de CG je leven zal verpesten als ze je slepen.
Op een boot van 26 voet zijn er zoveel lagen ui om terug te trekken.
Hebben reddingsvesten. Controleer.
Hebben werpbaar. Controleer
Hebben fakkels. Controleer.
Hebben brandblussers. Controleer.
Fluitje. Controleer
Eerlijk gezegd. Jullie hebben geen idee waar je het over hebt.

#38 Ā·
Dus als je gaat slepen en een offshore beugel hebt, hoe verbind je dan de sleepkabel met je boot? Ik denk dat een bocht nemen en de sleepkabel je primaire deel laten raken geen gelukkige of goede zaak zal zijn? Ik heb gesleept toen ik een I\O had, maar nu offshore beugel met buitenboordmotor probeer ik het uit te zoeken.

#39 Ā·
Dus als je gaat slepen en een offshore beugel hebt, hoe verbind je dan de sleepkabel met je boot? Ik denk dat een bocht nemen en de sleepkabel je primaire schip laten raken geen gelukkige of goede zaak zal zijn? Ik heb gesleept toen ik een I\O had, maar nu offshore beugel met buitenboordmotor probeer ik het uit te zoeken.
Daarom wil je een bridle om een "Y" te vormen. De motor zit tussen de twee contactpunten op je spiegel en vermijd scherpe bochten.

Ik breng niet graag mensen over de bar en de kustwacht komt ze ophalen. De keer dat we gesleept werden en binnenkwamen, hebben ze ons opnieuw gedaan en zij aan zij vastgebonden om ons tegen de steiger te zetten. Dat was in de kleine haven van Garibaldi. Stel je de 42 voor met een 22' voeter aan zijn kant vastgebonden die tegen de steiger wordt gezet. Die man was een ervaren stuurman.

#42 Ā·
Ik heb me een paar jaar geleden aangemeld voor Sea Tow omdat ik daar wilde adverteren. Ze gaven ronduit toe dat ze geen diensten of sleepboten in onze omgeving hebben. Ik denk niet dat een van de commerciƫle sleepdiensten dat wel doet.

Een andere boot slepen kan een doos van Pandora zijn
  • Aansprakelijkheid als een sleepkabel knapt en iemand verwondt
  • Aansprakelijkheid als er iets ergs gebeurt met de gesleepte boot
  • Je weet niets over de kapitein/bemanning van de andere boot. Zijn ze dronken, high, agressief, geen idee?
  • Wat doe je als de zee zo ruw wordt dat je moet stoppen met slepen? Laat je de man gewoon los en ga je naar huis? Blijf je de hele nacht bij hem?
  • Heb je genoeg brandstof? Je brandstofverbruik kan verdubbelen of verdrievoudigen

Er is geen eenvoudig antwoord.

#43 Ā·
ik heb me een paar jaar geleden aangemeld voor Sea Tow omdat ik daar wilde adverteren. Ze gaven ronduit toe dat ze geen diensten of sleepboten in onze omgeving hebben. Ik denk niet dat een van de commerciƫle sleepdiensten dat doet.

Een andere boot slepen kan een doos vol ellende zijn
  • Aansprakelijkheid als een sleepkabel knapt en iemand verwondt
  • Aansprakelijkheid als er iets ergs gebeurt met de gesleepte boot
  • Je weet niets over de kapitein/bemanning van de andere boot. Zijn ze dronken, high, agressief, geen idee?
  • Wat doe je als de zee zo ruw wordt dat je moet stoppen met slepen? Laat je de man gewoon los en ga je naar huis? Blijf je de hele nacht bij hem?
  • Heb je genoeg brandstof? Je brandstofverbruik kan verdubbelen of verdrievoudigen

Er is geen eenvoudig antwoord.
Een van de keren dat slepen is besproken, denk ik dat je een link hebt geplaatst naar een website over slepen. Ik dacht dat ik het had opgeslagen, maar kan het nu niet vinden. Het ging over die punten en andere punten om te overwegen, evenals tips over hoe je veilig een andere boot **** slepen. Denk dat het van USCG of BoatUS was. Aansprakelijkheid is altijd een probleem, of je nu sleept of iemand op je boot toelaat. Als ze gewond raken, ben je aansprakelijk. Wat slepen betreft, heb ik de neiging om risico's af te wegen tegen een schuldgevoel als ik niet help.

#46 Ā·
#51 Ā·
Dus, wat ben je aan het doen waardoor je je zorgen maakt? Handel je in drugs en ben je bezorgd als je basisveiligheidsvragen krijgt? "Je hebt gelezen" ooit echt een boordinspectie meegemaakt? Ken je feitelijk iemand wiens leven "verwoest" is? Ik ben meerdere keren aan boord geweest... en een trainingsboarding op de Hudson River was best grappig toen ik meer veiligheidsuitrusting had dan nodig... best grappig de reactie van de trainer.

Ik vraag me gewoon af wat je paranoia betreft?

#53 Ā·
Ik zou meer benieuwd zijn naar het brandstofverbruik van de boot die sleept! Hebben wij als sportboten wel genoeg brandstof? Misschien moeten we twee boten gebruiken die de 50 mijl verdelen om een boot te slepen. Gezien dezelfde boot en PK.
Als eigenaar van een kleinere boot heb ik ook maar 90 pk, dus ik weet niet hoe ik een grote boot over een afstand zou moeten trekken.

#54 Ā·
Uitstekend punt. Uit ervaring maken zelfs de professionals gebruik van assistentie wanneer dat nodig is.
Een levenservaring: Gloednieuwe boot en het cutlass-lager ging in 2001 uit de buurt van Wellfleet MA. De geweldige havenmeester kwam ons halen net voor het strand, maar had brandstofhulp nodig van de tweede havenmeesterboot om ons allemaal terug te brengen. Laag water, zette ons op een boei voor het avondeten tot hoog water, toen legden we ons zijdelings aan in de dokken. $50 dollar, kosten - ik was geschokt.... De les is dat je je brandstofpeil en -verbruik moet kennen en wanneer je hulp moet inroepen.
Trouwens, de havenmeester van Wellfleet kreeg een leuke cadeaubon voor het diner. Denk eraan om waardering te tonen aan degenen die er voor je zijn.

#57 Ā·
Uitstekend punt. Uit ervaring maken zelfs de professionals gebruik van assistentie wanneer dat nodig is.
Een levenservaring: Gloednieuwe boot en het cutlass-lager ging in 2001 uit bij Wellfleet MA. De geweldige havenmeester kwam ons halen net voor het strand, maar had brandstofhulp nodig van de tweede havenmeesterboot om ons allemaal terug te brengen. Laag water, zette ons op een boei voor het avondeten tot het hoogwater was en bond ons toen vast aan de dokken. $ 50 dollar, kosten - ik was geschokt.... De les is om je brandstofpeil en -verbruik te kennen en wanneer je hulp moet inroepen.
Trouwens, de havenmeester van Wellfleet kreeg een mooie cadeaubon voor het diner. Denk eraan om waardering te tonen aan degenen die er voor je zijn.
Van de laatste 4 of 5 die ik aan de kustwacht heb overgedragen, herinner ik me niet dat er zelfs maar iemand bedankt zei op de radio. De ene keer dat ik werd gesleept op de boot van mijn vriend, bood ik de man die ons 40 mijl sleepte een volle tank brandstof aan. Hij weigerde.

#55 Ā·
In mijn geval maakten we een geĆÆmproviseerd harnas vast aan de twee achterste kikkers van de voorste boot en gebruikten we onze ankerlijn voor de sleepkabel. Het werd met een lus van een paalsteek aan het harnas bevestigd en vervolgens aan de boegoog van het gesleepte vaartuig. Ongeveer 150' ankerlijn. Het harnas plaatste de sleepkabel ongeveer 8 of 10' achter de motor. Geen problemen bij het binnenkomen, geen problemen over een redelijk fatsoenlijke bar en geen problemen bij het aanmeren bij de dokken in South Beach, omdat ze grotendeels verlaten waren toen we aankwamen. Het systeem werkte prima totdat ik dacht dat het misschien beter zou werken met de motor van de gesleepte boot in het water. Dat veroorzaakte dat de gesleepte boot ging slingeren. Langzaam en rustig gevaren. Geen problemen. Ervaren schippers die elkaar aan beide uiteinden van de sleepkabel kenden, hielpen. Dat soort tijden zijn de reden waarom we daar altijd een gemeenschap moeten zijn - dat en de mogelijkheden voor een Kodak-moment.