IFish Fishing Forum banner
61 - 80 of 117 Posts
Ik kon gisteren voor het eerst mijn nieuw verworven livescope gebruiken. Skateboards trekken. Ik heb mijn Arclab-paal nog niet opgezet, maar ik heb iets geïmproviseerd van PVC en een Orca-hengelhouder.

Image

Het eerste wat ik leerde, is wat een enorme hulp het is om mijn presentatie op de juiste diepte te krijgen, naar waar de vissen zijn. Hoewel ik verschillende vissen zag die meer dan vijf voet omhoog of omlaag bewogen om mijn aas te bekijken, was het enorm nuttig om precies te weten waar het aas zich bevond ten opzichte van de bodem en ten opzichte van waar de vissen rondhingen. Het zette me ook aan om de grootte van mijn lood te veranderen en gaf me een beter begrip van de relatie tussen mijn presentatiediepte en de snelheid waarmee ik ging en de grootte van het lood.

Ook liet het me duidelijk zien of mijn 360-flasher wel of niet draaide. Ik kon de snelheid beter afstellen dan alleen naar de hartslag op de hengel te kijken. En ik kon gemakkelijk zien wanneer dingen vastliepen.

Het grootste ding is waarschijnlijk gewoon weten of ik me in een gebied zonder vissen bevond en dus mijn tijd verspilde. Ik kreeg een veel beter beeld van welke plekken in het visgebied vissen vasthielden en welke niet. Veel beter dan bogen op een standaard sonarscherm, die in relatief ondiepe wateren echt van beperkte waarde zijn.

Kortom, het geeft je een heel nieuw niveau van begrip van wat er daar beneden werkelijk gebeurt.

Ik ben er nog lang niet goed in. Vooral kon ik er niet achter komen hoe ik beten kon uitlokken als een vis het aas volgde. Veel vissen kwamen gewoon omhoog en keken rond en zwommen weg, maar sommigen volgden het een tijdje.

Ik ga het de volgende keer proberen met kwiks achteruit te trollen. Mijn favoriete manier om op koningsvis te vissen.

Waarschijnlijk is het grootste ding gewoon weten of ik me in een gebied zonder vis bevond en dus mijn tijd verspilde. Ik kreeg een veel beter beeld van welke plekken in de visserij vis vasthielden en welke niet. Veel beter dan bogen op een standaard sonarscherm, die in relatief ondiepe wateren van beperkte waarde zijn.
Wat ik de afgelopen weken heb geleerd tijdens het vissen met mijn LS, is dat er vissen zijn die onderweg zijn en geen interesse hebben in je aas, en dan degenen die zich omdraaien, kijken, volgen of zelfs ervoor opladen. Concentreer je op die vissen die interesse tonen. Als ze zich in een afgebakend gebied bevinden dat dit toelaat en je ze **** vinden, draai dan rondjes op hen en verander snelheid, kunstaas, bumperlengte, geuren totdat je ze zover krijgt dat ze toehappen.

Ik kon gisteren voor het eerst mijn nieuw verworven livescope gebruiken. Ik trok skateboards. Ik heb mijn Arclab-paal nog niet ingesteld, maar ik heb iets van PVC en een Orca-hengelhouder in elkaar geknutseld.

View attachment 1074454

Het eerste wat ik leerde, is wat een enorme hulp het is om mijn presentatie op de juiste diepte te krijgen, naar waar de vissen zijn. Hoewel ik verschillende vissen zag die meer dan vijf voet omhoog of omlaag bewogen om mijn aas te bekijken, was het enorm nuttig om precies te weten waar het aas zich bevond ten opzichte van de bodem en ten opzichte van waar de vissen zich ophielden. Het zette me ook aan om de grootte van mijn lood te veranderen en gaf me een beter begrip van de relatie tussen mijn presentatiediepte en de snelheid waarmee ik ging en de grootte van het lood.

Ook liet het me duidelijk zien of mijn 360-flasher wel of niet overtoeren. Ik kon de snelheid beter afstellen dan alleen naar het hartslag op de hengel te kijken. En ik kon gemakkelijk zien wanneer dingen vol raakten met wier.

Waarschijnlijk het belangrijkste was gewoon weten of ik in een gebied zonder vissen was en dus mijn tijd aan het verspillen was. Ik kreeg een veel beter beeld van welke plekken in de visserij vissen vasthielden en welke niet. Veel beter dan bogen op een standaard sonar-scherm, die in relatief ondiepe wateren echt van beperkte waarde zijn.

Kortom, het geeft je een heel nieuw niveau van begrip van wat er daar beneden werkelijk gebeurt.

Ik ben er nog lang niet goed in. Ik kon met name niet achterhalen hoe ik beten kon uitlokken als een vis het aas volgde. Veel vissen kwamen gewoon omhoog en keken even en zwommen weg, maar sommigen volgden het een tijdje.

Ik ga het proberen met back-trolling kwiks. Mijn favoriete manier om op koningsvis te vissen.
De grote vraag… heb je bijters gevonden?

Slechts één. Helaas kon ik hem niet in de boot krijgen, dus telt hij niet mee. Vissen bij de samenvloeiing bij Lewiston/Clarkston. Barbeloos en enkele hengel.
Wat was uw mening over lood? Kon u wegkomen met lichter lood om uw uitrusting voor de vissen te krijgen?

Hier is mijn ervaring na er veel tijd mee te hebben doorgebracht:

- Bijna elke visser die ik zag, kwam rechtstreeks aanvallen. Sommigen kwamen van wel 6 meter onder het kunstaas recht omhoog om te bijten.

- Volgers zetten zich zelden in, wat er ook gebeurt. Na mijn ervaring stuurt het laten vallen van het kunstaas of het binnenhalen ervan terwijl ze volgen, ze onmiddellijk weg. Ik heb nog nooit gezien dat iemand positief reageerde op pogingen om iets te doen.

- Er zijn veel grote scholen zalm die erdoorheen trekken. De grote scholen doen zelden iets anders dan voorbij zwemmen zonder er naar te kijken.

- Bijna elke keer dat mijn kunstaas op hetzelfde niveau als de vissen was, bewogen de vissen zich uit de weg. De spelers bewogen zich altijd omhoog of omlaag, of kwamen van de zijkant in beeld om aan te vallen.

- Nadat ze op het kunstaas lijken te bijten, lijken ze er een paar seconden mee te zwemmen voordat ze zich omdraaien en je de hengel ziet buigen.

- Het lijkt erop dat de meeste bogen die we op standaard sonar zien, de scholen shad-smolts zijn.

Algeheel: Het komt erop neer dat het een nuttige sonar is die je vertelt of er zalm aanwezig is.

Hier is mijn ervaring na veel tijd ermee:

- Bijna elke vis die ik zag, kwam rechtstreeks aanvallen. Sommige kwamen van wel 6 meter onder het aas recht omhoog om te bijten.

- Volgers zetten zich zelden in, wat er ook gebeurt. Mijn ervaring is dat het laten vallen van het aas of het omhoog draaien ervan terwijl ze volgen, ze onmiddellijk wegstuurt. Nooit één keer gezien dat ze positief reageerden op pogingen om iets te doen.

- Er zijn veel grote scholen zalm die langskomen. De grote scholen doen zelden iets anders dan voorbij zwemmen zonder er naar te kijken.

- Bijna elke keer dat mijn aas op hetzelfde niveau als de vissen was, bewogen de vissen zich uit de weg. De spelers bewogen zich altijd omhoog of omlaag, of kwamen van de zijkant in beeld om aan te vallen.

- nadat ze op het aas lijken te bijten, lijken ze er een paar seconden mee te zwemmen voordat ze zich omdraaien en je de hengel ziet buigen.

- Het lijkt erop dat de meeste bogen die we op standaard sonar zien, de scholen shad smolts zijn.

Algemeen: Het komt erop neer dat het een nuttige sonar is die je vertelt of er zalm is.
Yep, ik gebruik het nog niet zo lang, maar je hebt helemaal gelijk👍geen kennis over de shad

Hier ist meine Erfahrung nach langer Zeit damit:

- Bijna elke vis die ik zag, kwam rechtstreeks aanvallen. Sommigen kwamen van wel 20 voet onder het aas recht omhoog om te bijten.

- Volgers plegen zelden, wat er ook gebeurt. Naar mijn ervaring stuurt het laten zakken van het aas of het binnenhalen ervan terwijl ze volgen, ze onmiddellijk weg. Ik heb nog nooit gezien dat iemand positief reageerde op pogingen om iets te doen.

- Er zijn veel grote scholen zalm die erdoorheen trekken. De grote scholen doen zelden iets anders dan voorbij zwemmen zonder er naar te kijken.

- Bijna elke keer dat mijn aas op hetzelfde niveau als de vissen was, bewogen de vissen zich uit de weg. De spelers bewogen zich altijd omhoog of omlaag, of kwamen van de zijkant in beeld om aan te vallen.

- nadat ze op het aas lijken te bijten, lijken ze er een paar seconden mee te zwemmen voordat ze zich omdraaien en je de hengel ziet buigen.

- Het lijkt erop dat de meeste bogen die we op standaard sonar zien, de scholen shad-smolts zijn.

Algeheel: Het komt erop neer dat het een nuttige sonar is die je vertelt of er zalm is.
Ik heb verschillende langdurige volgers gehad die eindelijk toehapten en beten. En ik heb een paar beten getriggerd met een snelle daling van een voet lijn van de molen, maar heb er veel meer gehad die wegbleven toen ik het probeerde.

Ik heb verschillende langdurige volgers gehad die zich eindelijk hebben gecommitteerd en gebeten. En ik heb een paar beten getriggerd met een snelle drop van een voet lijn van de molen, maar heb er veel meer laten wegrennen toen ik het probeerde.
Ja, ik betwijfel niet dat er uitzonderingen op al deze zijn. Het zijn gewoon de norm die ik heb meegemaakt.

Wat was uw mening over lood? Kon je wegkomen met lichter lood om je spullen voor de vissen te krijgen?
Ik begon met 8oz en eindigde met 12. Dat was nodig om de juiste diepte te bereiken met de minimale snelheid die nodig was om de 360 te draaien, op een redelijke afstand achter de boot. Zeer, zeer weinig stroming in dat visgebied. Mijn eerste keer daar in mijn boot, hoewel ik met een gids op de 8/18 opener ging om tenminste een idee te krijgen van het land.

Allemaal uitstekende observaties. Ik wil het volgende toevoegen:

- Ik heb verschillende vissen gehad die mijn aas aanraakten en het soms meer dan een minuut volgden. Maar ze wilden gewoon niet toehappen. Ik probeerde sneller te gaan, langzamer te gaan en zelfs te draaien, maar kon de aanbeet niet uitlokken.

- Degenen die toehappen, naderen het aas meestal vrij snel. Ik heb een paar vissen gehad die ik "torpedo's" noemde, omdat ze snel en recht naar het aas zwommen. Zodra ik deze vissen zag, wist ik dat de aanbeet ging gebeuren.

- LiveScope heeft bijgedragen aan een paar mislukte aanbeten, omdat ik te opgewonden raakte en de hengel uit de hengelhouder tilde zodra ik de vis het aas op de LiveScope zag nemen. Ik heb geleerd dat het opvoeren van mijn kicker voor een paar seconden na de aanbeet leidt tot een grotere kans op een succesvolle vangst. Ik heb ook geleerd dat het opvoeren van mijn kicker en deze vervolgens in de vrijloop zetten resulteert in een grotere kans op dubbele vangsten, vooral wanneer er een kleine groep van 2-5 vissen mijn aas volgt.

- Hoe belangrijk zijn geur, kleur en/of aas type? Voor de vissen die mijn aas volgden, vraag ik me vaak af of ik deze vissen zou laten bijten als ik een andere geur, kleur of een ander type aas had.

- LiveScope is slechts een ander hulpmiddel in uw arsenaal. Je hebt het niet nodig om succesvol vis te vangen. Het hebben van een LiveScope heeft mijn viservaring verbeterd. Het vertelt me ook of ik in een gebied met vis vis en waar mijn aas zich in de waterkolom bevindt. Ik kan ook zien hoe groot/klein de vissen zijn op basis van de grootte op het LiveScope-scherm.

Allemaal uitstekende observaties. Ik wil het volgende toevoegen:

- Ik heb verschillende vissen gehad die mijn aas aanraakten en het soms meer dan een minuut volgden. Maar ze wilden gewoon niet toehappen. Ik probeerde sneller, langzamer te gaan, naar links en rechts te draaien en een paar voet lijn te strippen, maar kon de beet niet uitlokken.

- Degenen die bijten, naderen het aas meestal vrij snel. Ik heb een paar vissen gehad die ik "torpedo's" noemde, omdat ze snel en recht naar het aas zwommen. Zodra ik deze vissen zag, wist ik dat de beet zou gebeuren.

- LiveScope heeft bijgedragen aan een paar mislukte aanbeten, omdat ik te opgewonden raakte en de hengel uit de hengelhouder tilde zodra ik zag dat de vis het aas op de LiveScope nam. Ik heb geleerd dat geduldig zijn en mijn kicker een paar seconden na de beet op toeren brengen leidt tot een hogere kans op een aanbeet. Ik heb ook geleerd dat het op toeren brengen van mijn kicker en het vervolgens in de neutrale stand zetten resulteert in een hogere kans op dubbelen, vooral wanneer er een kleine groep van 2-5 vissen mijn aas volgt.

- Hoe belangrijk zijn geur, kleur en/of type aas? Voor de vissen die mijn aas volgden, vroeg ik me vaak af of ik deze vissen zou laten bijten als ik een andere geur, kleur of een ander type aas had.

- LiveScope is slechts een hulpmiddel in je arsenaal. Je hebt het niet nodig om succesvol vis te vangen. Een LiveScope heeft mijn viservaring verbeterd. Het vertelt me ook of ik in een gebied met vis vis en waar mijn aas zich in de waterkolom bevindt. Ik kan ook zien hoe groot/klein de vissen zijn op basis van de grootte op het LiveScope-scherm.
Klinkt alsof we vergelijkbare ervaringen hebben.

Zoals je zegt: Ik denk niet per se dat het meer vissen in de tas stopt voor mij. Maar ik leer veel over hun gedrag, wat gewoon leuk en interessant is. Afgezien van het zien van vissen op het scherm om te bevestigen wat ik op de traditionele sonar zie, verandert het niet echt veel aan wat ik doe. Het kan me ertoe aanzetten beslissingen te nemen over het blijven/proberen van nieuwe plekken, maar heel weinig van wat ik doe als ik vissen op het scherm zie, leidt ertoe dat ik ze manipuleer om te spelen.

Is het de prijs van toegang voor de meeste mensen waard? Ik zou zeker nee zeggen. Is het nog iets om mee te spelen? Absoluut. Ik heb het afgelopen jaar geleerd dat boten en gadgets net zo goed deel uitmaken van mijn hobby als het eigenlijke vissen. Dus dit leunt gewoon in op die kant van de dingen voor mij.

Klinkt also alsof we vergelijkbare ervaringen hebben.

Zoals je zegt: Ik denk niet per se dat het me meer vis oplevert. Maar ik leer wel veel over hun gedrag, wat gewoon leuk en interessant is. Afgezien van het zien van vissen op het scherm om te bevestigen wat ik op de traditionele sonar zie, verandert het niet echt veel aan wat ik doe. Het kan me wel beslissingen laten nemen over het blijven/proberen van nieuwe plekken, maar heel weinig van wat ik doe als ik vissen op het scherm zie, leidt ertoe dat ik ze laat spelen.

Is het de toegangsprijs voor de meeste mensen waard? Ik zou zeker nee zeggen. Is het nog iets om mee te spelen? Absoluut. Ik heb in de loop der jaren geleerd dat boten en gadgets net zo goed deel uitmaken van mijn hobby als het eigenlijke vissen. Dus dit leunt gewoon in op die kant van de dingen voor mij.
Je eerste opmerking is echt interessant: 'Ik denk niet dat het me meer vis oplevert'. Eindelijk een eerlijke observationele opmerking die niet alleen maar hype is om de kosten te rechtvaardigen. Het lijkt erop dat 'beters bijters zijn'. Tot op zekere hoogte lijkt het niet echt uit te maken op welke diepte we vissen. Als de vis wil toehappen, zal hij dat waarschijnlijk van een aanzienlijke afstand doen. Niet-bijters zijn gewoon dat, niet-bijters. Je beschrijvingen van wat je leert over het gedrag van vissen vind ik echt fascinerend, omdat je antwoorden en reacties op dat gedrag zelfs zonder live scope kunnen worden opgenomen. Het veranderen van de bootsnelheid bij de eerste aanbeet om een tweede, derde of vierde te induceren, zou een gemakkelijke toevoeging zijn aan een normaal trollingprogramma. Eén ding weet ik zeker, het zou sommige mensen die ons af en toe vergezellen gek maken, aangezien ik ze constant toeschreeuw: 'wacht, wacht, wacht'. Het inbouwen van een factor van wetende anticipatie zou waarschijnlijk hun succesvolle haakratio's verminderen.
Ik denk dat, als we echt van deze visserij houden, we altijd meer willen leren over onze prooi. Live Scope lijkt daarin zeker te slagen. Ik moet mezelf echter steeds afvragen, is het de moeite waard om dat te doen in plaats van alleen jullie en andere uitstekende, eerlijke en openhartige beoordelingen te lezen. Ik hou echt van mijn tijd op de rivier. Sterker nog, ik kon zaterdag maar twee uur vissen voordat we klaar waren, zelfs zonder een. Met meer tijd zal mijn vrouw me gewoon meer projecten thuis laten doen. jc

Ik las niet zo lang geleden een opmerking online die ongeveer zo luidt: De jongens zonder LiveScope kunnen rechtvaardigen dat ze het niet nodig hebben, maar de jongens met LiveScope zweren dat ze niet zonder kunnen vissen. Ik ben het eens met deze stelling, aangezien ik weet dat vissen voor mij niet hetzelfde is zonder. Ter illustratie: Mijn lithium "boordaccu" was na een paar dagen vissen volledig leeg, omdat ik per ongeluk mijn elektronica had laten aanstaan en het laadverlengsnoer niet had aangesloten. Ik moest vertrouwen op mijn ervaring met het visgebied om mijn uitrusting dicht bij de rivierbodem te houden. Ik voelde me blind zonder mijn LiveScope om mijn uitrusting in de strike zone te houden en me te laten weten of er vissen in de buurt waren. Het was een saaie en onaangename uitstap voor mij.

Enige klacht over LiveScope is dat ik wou dat ze de kijkhoek breder dan 20 graden zouden maken, zodat ik al mijn uitrusting kan zien.

Je eerste opmerking is echt interessant: 'Ik denk niet dat het meer vis in de tas oplevert voor mij'. Eindelijk een eerlijke observationele opmerking die niet alleen maar hype is om de kosten te rechtvaardigen. Het lijkt erop dat 'beters bijters zijn'. Tot op zekere hoogte lijkt het niet uit te maken op welke diepte we vissen. Als de vis wil bijten, zal hij dat waarschijnlijk doen, mogelijk van een aanzienlijke afstand. Niet-bijters zijn gewoon dat, niet-bijters. Je beschrijvingen van wat je leert over het gedrag van vissen vind ik echt fascinerend, omdat je antwoorden en reacties op dat gedrag ook zonder live scope kunnen worden opgenomen. Het veranderen van de bootsnelheid bij de eerste aanbeet om een tweede, derde of vierde te induceren, zou een gemakkelijke toevoeging zijn aan een normaal trollingprogramma. Eén ding weet ik zeker, het zou sommige mensen die ons af en toe vergezellen gek maken, aangezien ik hen constant toeschreeuw: 'wacht, wacht, wacht'. Het inbouwen van een wetende anticipatiefactor zou waarschijnlijk hun succesvolle haakratio's verminderen.
Ik denk dat, als we echt van deze visserij houden, we altijd meer willen leren over onze prooi. Live Scope lijkt daarin zeker te slagen. Ik moet me echter steeds afvragen, is het de moeite waard voor mij om dat te doen in plaats van alleen jouw en andermans uitstekende, eerlijke en openhartige beoordelingen te lezen. Ik hou echt van mijn tijd op de rivier. Sterker nog, ik kon zaterdag maar twee uur vissen voordat we klaar waren, zelfs zonder een. Met meer tijd zal mijn vrouw me gewoon meer klusjes thuis laten doen. jc
Zaterdag visten jij en ik op dezelfde plek en we spraken nadat je je eerste had geland. Ik ging naar huis zonder vis 😂

61 - 80 of 117 Posts