IFish Fishing Forum banner

Inspiratie nodig - Favoriete eendenmounts

504 views 22 replies 10 participants last post by  StrawberryMTN  
#1 Ā·
Ik kom er eindelijk aan toe om met taxidermisten te praten over het laten prepareren van een vogel van vorig jaar. Het is geen 'typische' trofeevogel, maar het was de eerste apport van mijn pup tijdens zijn eerste jacht en mijn vader heeft hem geschoten, dus ik wil de herinnering eren.

Dit is de eerste vogel die ik laat prepareren, en ik realiseer me dat ik niet precies weet wat ik wil. Dus, wie heeft een eendenmontage die je echt leuk vindt, waarvan ik wat inspiratie kan opdoen?

#2 Ā·
Voor mij kan het echt afhangen van de soort - sommige lenen zich voor vliegende mounts, maar veel lenen zich voor staande of poetsende mounts. Ik heb een vliegende pin en een zittende houtduif gedaan.
Als pup eerst - ik zou zelfs een 'dode mount' kunnen overwegen; hangend aan een houten hekpaal of een paal in een blinde hoek met wat ingeborstelde stukjes.
Zou ook kunnen kijken naar foto's van de bekendste taxidermisten van watervogels voor inspiratie:
Galerij — Pat Bradburn, Vogel Taxidermist - veel om doorheen te scrollen...
Birdman Studios – Premium Vogel Taxidermie Eend Mounts - dropdown galerij menu....

#5 Ā·
Het kan echt afhangen van de soort - sommige lenen zich voor vliegende mounts, maar veel lenen zich voor staande of poetsende mounts. Ik heb een vliegende pin en een zittende houtduif gedaan.
Als pup eerst - ik zou zelfs een 'dode mount' kunnen overwegen; hangend aan een houten hekpaal of een blinde hoekpaal met wat ingeborstelde stukjes.
Misschien ook eens kijken naar de foto's van de bekendste taxidermisten van watervogels voor inspiratie:
Galerij — Pat Bradburn, Vogel Taxidermist - veel om doorheen te scrollen...
Birdman Studios – Premium Bird Taxidermy Duck Mounts - drawdown gallery menu....
Ik zal zeker door beide galerijen bladeren. Bedankt voor de info.
Aangezien het niet echt een top specimen vogel is, neig ik naar de dode mount stijl, maar ik hou ook van de uitstraling van een vliegende of 'voeten-naar-beneden' pose.

#3 Ā·
Ik kom eindelijk toe aan het praten met taxidermisten om een vogel van vorig jaar te laten opzetten. Het is geen 'typische' trofeevogel, maar het was de eerste apport van mijn pup tijdens zijn eerste jacht en mijn vader heeft hem geschoten, dus ik wil de herinnering eren.

Dit is de eerste vogel die ik laat opzetten, en ik realiseer me dat ik niet precies weet wat ik wil. Dus, wie heeft een eendenopzetting die hij echt mooi vindt waar ik inspiratie uit kan putten?
Ik ga een doe-het-zelf taxidermie-riem maken met een pijlstaart, een krakeend, een brilduiker, een zwarte zee-eend, een slobeend, een ringsnavelmeerkoet en een zomertaling, waarbij alle vogels aan een voet hangen en de riem aan een muildierhertengewei hangt.

Ik zag ooit een riemtaxidermie, als onderdeel van een lampendisplay gemaakt van een oude hagelgeweer. Het was cool, maar had maar een paar vogels. Een volledige Pacific NW-hodgepodge van vogels is wat ik erop wil, en omdat het een riem is, hoef ik me niet bezig te houden met al die 'tot leven brengen'-kunstzinnige onzin die echt talent vereist dat ik niet bezit.

#7 Ā·
Ik ga een doe-het-zelf taxidermieband maken met een pintail, een canvasback, een goldeneye, een greater scaup, een shoveler, een ringneck en een buffy, waarbij alle vogels aan een voet hangen, de band hangt aan een muildierhertengewei.

Ik zag ooit een band taxidermie, als onderdeel van een lampdisplay gemaakt van een oude hagelgeweer. Het was cool, maar had maar een paar vogels. Een volledige Pacific NW-hodgepodge van vogels is wat ik erop wil, en omdat het een band is, hoef ik me niet bezig te houden met al die 'ze weer tot leven brengen'-kunstzinnigheid die echt talent vereist dat ik niet bezit.
Dat is echt een cool idee. Ik bezit niet eens dit niveau van vaardigheid, dus ik zal het hoe dan ook aan een professional overlaten, haha.

#4 Ā·
Als het een "levende" opzet wordt, zoek dan naar foto's van eenden en vind wat je wilt zien hoe je vogel eruit moet zien. Ik heb tweemaal de fout gemaakt om opgezette dieren te laten kopiƫren en het werkt gewoon niet.... Ik raad je ten zeerste aan om een live foto te zoeken van de pose die je wilt, deze mee te nemen naar de taxidermist en hem precies te vertellen wat je verwacht en te vragen of hij het voor je kan maken. Vraag ook of hij de vogel gaat opzetten of dat hij werknemers heeft die de opzet misschien doen... het maakt uit! Geloof me, het is een echt klotegevoel om een vogel op te halen waar je niet blij mee bent.

#6 Ā·
Als het een "levende" opzet moet worden, zoek dan naar foto's van eenden en vind wat je wilt dat je vogel eruitziet. Ik heb tweemaal de fout gemaakt om opgezette dieren te laten kopiƫren en het werkt gewoon niet....

Ik raad je ten zeerste aan om een live foto te vinden van de pose die je wilt, deze mee te nemen naar de taxidermist en hem precies te vertellen wat je verwacht en te vragen of hij het voor je kan maken. Vraag ook of hij de vogel gaat opzetten of dat hij werknemers heeft die de opzet misschien doen... het maakt uit!

Geloof me, het is een echt *** gevoel om een vogel op te halen waar je niet blij mee bent.
Goed om te weten! Waardeer het inzicht.