IFish Fishing Forum banner

Brandstofverbruik van recente benzine- versus diesel-3/4-tons pick-ups.

2.9K views 41 replies 28 participants last post by  Don't fish e nuff  
#1 Ā·
Wat kan ik voor modellen uit 2018-24 verwachten qua brandstofverbruik, met of zonder aanhanger van 6k? Beste merk, modellen?

#5 Ā·
Ik had een Ford F250 uit 2012 met de 6.2 liter benzinemotor en die haalde 12 mpg op de snelweg zonder lading. Met mijn 5.000 pond zware caravan was dat ongeveer 7-8 mpg. Ik heb nu een GMC Duramax uit 2020 en die haalt 20 mpg leeg op de snelweg. Het trekken van mijn caravan is meer 10-12 mpg en mijn boot van 3.000 pond haalt ongeveer 16 mpg. Als een diesel financieel in de kaarten zit, betwijfel ik of je er spijt van zou krijgen. Ik denk niet dat ik ooit iemand heb horen zeggen dat hij wenste dat hij een benzinemotor had gekregen wat betreft de prestaties.

#17 Ā·
Benzinemotoren hebben meer problemen met de bergen. Anders is 6000 lbs niet veel. Het hangt ook af van de versnelling.

Tenzij je veel wilt slepen, zou ik een benzinemotor kopen. Opmerking: ik heb sinds 2006 een diesel. Veel van de 18-24 diesels hebben nog steeds problemen met het brandstofinjectiesysteem. Dat zou niet erg zijn als het niet zou leiden tot een complete motorvervanging.

Afgezien van toeters en bellen, is er niet veel voordeel voor 18's in vergelijking met oudere modellen, ervan uitgaande dat ze in goede staat verkeren.

In ieder geval ben ik het eens met 9-11 voor benzine voor slepen, en 14-16 voor diesel en slepen. Voor snelwegrijden zonder lading denk ik dat een redelijke schatting 15-16 is voor benzine en 3-4 mpg meer voor een diesel.

Als je maar 6000 gaat slepen, zou ik ook een 1/2 ton overwegen als dat het echte gewicht is. Je krijgt meer comfort en een betere MPG.
Met benzine hoef je ook niet met DEF te dealen. Ik was helemaal diesel tot voor kort. Nu ga ik benzine voor slepen onder de 12000 lbs.

#8 Ā·
2024 Duramax 3500 dually. Nog aan het inrijden, maar de kilometerstand op de snelweg is 16-17 als ik de snelheid op 65 houd (aerodynamica van een baksteen). Het vervoeren van een camper van 2500# = 12 mpg. Het vervoeren van een camper van 2500# van de omgeving van Portland naar Newport en het slepen van een boot van ongeveer 9000# = 9-10 mpg.

Ik had de kracht en het laadvermogen nodig om de camper te trekken + te vervoeren. Als ik maar 6.000 pond zou slepen, zou ik me houden aan een stevige 1/2 ton of een benzine 3/4 ton, en de $15-25.000 die ik bespaarde, uitgeven aan een stuk grond aan de kust.

#24 Ā·
2024 Duramax 3500 dually. Nog aan het inrijden, maar de kilometerstand op de snelweg is 16-17 als ik de snelheid op 65 mph houd (aerodynamica van een baksteen). Het vervoeren van een camper van 2500# = 12 mpg. Het vervoeren van een camper van 2500# van de omgeving van Portland naar Newport en het slepen van een boot van ongeveer 9000# = 9-10 mpg.

Ik had de kracht en het laadvermogen nodig om de camper te trekken + te vervoeren. Als ik maar 6k pond zou slepen, zou ik me houden aan een stevige 1/2 ton of een benzine 3/4 ton, en de $15-25.000 dollar die ik bespaarde, uitgeven aan een stuk grond aan de kust.
Als je die grond van 15-25K aan de kust vindt, moet je er 2 kopen! lol

#9 Ā·
Veel van uw kilometers zijn afhankelijk van de afmetingen van de aanhanger. Als deze in de wind sleept, daalt de mpg.

2015 3/4t duramax maakt 20ish op de snelweg.

14-15 slepen van slee 5000# (meestal lokaal of kustgebied)....Opmerking: de boot is breder dan de pick-up, maar niet hoger. Dus hij sleept wat wind aan de zijkanten, maar weinig over de bovenkant.

Cargo-aanhanger is 5500-6500#, maar hoger en breder dan pick-up krijgt 14 op de snelweg en 12 in de stad.

Ik zie het zo: als je een nieuwe diesel **** betalen, kun je het je veroorloven om ermee te slepen, ongeacht de kilometerstand.

#10 Ā·
Ik overbelast mijn 1-tons Duramax elke week of twee op het werk. Eens 7000 lbs in de laadbak gedaanšŸ˜’ en ik heb bijna 20.000 lbs getrokken op een 5th wheel dieplader. Ik trek mijn beladen 14.000 lbs 5th wheel speelgoedaanhanger 5 mph boven de maximumsnelheid die in Idaho is aangegeven😁 16-18 mpg gemiddeld, 23-24 mpg op de snelweg bij 60 mph, ongeveer 9-12 mpg bij het trekken van 15.000 lbs over de passen van Montana. Ik neig naar overcapaciteit en een lange laadbak. Ik lijk mezelf altijd in situaties te vinden waarin ik alles nodig heb wat mijn truck heeft en meer.

#11 Ā·
Volledige openbaarmaking, ik ben een Ford-man en heb alleen Fords gehad. Ik heb elke versie van Ford diesel gehad die ooit is gemaakt, en in tegenstelling tot wat de meesten vinden, vind ik mijn huidige 2024 de beste van allemaal. Het is een 2024 F350 HO CCLB, 3,31 versnellingen, 10-traps automaat. Ik haal een eerlijke 22,5 MPG bij 65 MPH kruissnelheid en een realistische gemiddelde in de stad, op landwegen, enz. van 19,5. Als ik mijn 25' NR Seahwak hardtop sleep, haal ik 13, als ik mijn 20K# fifth wheel toyhauler sleep, kan ik 10,5 halen als ik het niet te hard aanpak. Kan ook 9 halen als ik me haast. Nooit gebrek aan vermogen, ooit.

#14 Ā·
Ik heb een 2024 Chevy Silverado 3500. Slide-in camper, trek een boot van 4000 pond. 6.6 benzinemotor. Genoeg vermogen, 18 mpg leeg op de snelweg, 13-14 in de stad leeg. 9-10 met mijn spullen. Diesel zou me $10.000 meer hebben gekost en de brandstofkosten zouden $0,20-$1 per gallon hoger zijn geweest, afhankelijk van het seizoen. Plus, hoger onderhoud en DEF. Geen spijt van de benzinemotor.

#20 Ā·
Ik heb een 2024 Chevy Silverado 3500. Slide-in camper, trek een boot van 4000 pond. 6.6 benzinemotor.
Veel vermogen, 18 mpg leeg op de snelweg, 13-14 rondrijden in de stad leeg. 9-10 met mijn spullen. Diesel zou me $10.000 meer hebben gekost en brandstofkosten .20-$1 meer per gallon, afhankelijk van het seizoen. Plus, hoger onderhoud en DEF. Geen spijt van de benzinemotor.
Ik ben het hiermee eens. Afhankelijk van de gereden kilometers ook. Ik heb ook dezelfde camper en een 2019 Duramax 2500. Met het trekken van de boot met de camper, krijg ik ongeveer 12,5-13 mpg. Omdat deze truck alleen wordt gebruikt voor de camper en/of boot, had ik een benzine-uitvoering moeten nemen. Heb slechts 34k mijl, omdat ik een auto rijd voor dagelijks gebruik, zodat ik in de stad kan parkeren. Kan veel benzine kopen voor de extra kosten van de diesel. Ik zie niet veel verschil in onderhoudskosten, misschien $30 per olieverversing voor de extra olie.

#18 Ā·
Benzinemotoren hebben meer problemen met de bergen. Anders is 6000 lbs niet veel. Het hangt ook af van de versnelling.

Tenzij je veel wilt slepen, zou ik een benzinemotor kopen. Opmerking: ik heb sinds 2006 een diesel. Veel van de 18-24 diesels hebben nog steeds problemen met het brandstofinjectiesysteem. Dat zou niet erg zijn als het niet zou leiden tot een complete motorvervanging.

Afgezien van toeters en bellen, is er niet veel voordeel voor 18's in vergelijking met oudere modellen, ervan uitgaande dat ze in goede staat verkeren.

In ieder geval ben ik het eens met 9-11 voor benzine voor slepen, en 14-16 voor diesel en slepen. Voor snelwegrijden zonder lading denk ik dat een redelijke schatting 15-16 is voor benzine en 3-4 mpg meer voor een diesel.

Als je maar 6000 gaat slepen, zou ik ook een 1/2 ton overwegen als dat het werkelijke gewicht is. Je krijgt meer comfort en een betere MPG.
Met gas yo
2004-05-06 vroege 07 dodge met 5.9 diesel met hogere kilometerstand zou op je zoeklijst moeten staan
…..en geen DEF!

#19 Ā·
Misschien wilt u de GM 3.0 diesels overwegen. Ik heb deze Allied 23 Corsair teruggesleept van Lake Chelan naar mijn huis in Utah. Gemiddeld 14 mpg over 800 mijl. Ik heb de ZR2 Bison-versie, dus de offroad-vering is een beetje zacht om te slepen. Ik ben van plan om in de nabije toekomst airbags toe te voegen. Vrachtwagen krijgt gemiddeld 23-26 mpg, ik heb gehoord dat mensen met lichtere banden dichter bij de 30 komen. Voeg een titan 43 gallon tank toe en hij heeft een echt indrukwekkende actieradius.

#23 Ā·
Mijn werk-truck is een 2024 F350 Crew met de 7.3 godzilla benzinemotor. 14-16 op de snelweg, afhankelijk van hoe snel ik rijd, 10.8 op mijn 5 mijl lange stop-and-go woon-werkverkeer, en ongeveer 12 bij het slepen over lange afstanden met een slee van 17 voet. Ik zou 8-9 verwachten met een grote caravan of een camper. Hij heeft geen problemen met het trekken van een zware aanhanger met een 10.000 lb graafmachine aan boord, sneller dan ik wil gaan. Het is geen diesel, maar het klaart de klus en kost 11.000 dollar minder dan een 6.7.

#25 Ā·
Ik hou ook niet meer van uitstoot dan de volgende persoon, maar ik zal het DEF-derangementsyndroom nooit begrijpen. Mensen doen alsof het bijhouden ervan meer werk is dan het demonteren en reviseren van een transmissie. Het toevoegen ervan is gemakkelijker dan het toevoegen van ruitensproeiervloeistof op de meeste voertuigen.

#29 Ā·
Het is niet het volhouden. Het zijn de problemen met het systeem die de meeste fabrikanten lijken te hebben.
Laten we het dan noemen zoals het is, en niet simplistisch en onnauwkeurig zijn.

Dit is echter niet de enige plek waar ik het zie. Van Facebook-groepen tot forums, alleen al de gedachte om de vloeistof toe te voegen, maakt mensen boos. Ik heb een paar vrienden die alleen maar klagen en klagen over het moeten kopen van een jerrycan bij Costco en het erin moeten gooien, alsof ze liever een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Wat dacht je ervan om naar dat tankstation te gaan op een halve mijl van je huis, zowel de diesel- als de DEF-pomp tegelijkertijd erin te steken en te stoppen met klagen. Het is niet zo'n groot probleem.

#28 Ā·
Ik heb zo nu en dan een nieuwe truck in mijn hoofd. Niet omdat wat ik heb niet vlekkeloos is geweest in motor en aandrijving, maar gewoon vanwege de potentiƫle toekomstige kosten waarvan mensen zeggen dat ze onvermijdelijk zijn. Gestrand raken is iets dat je zo mogelijk moet vermijden. '05 Duramax, 155.000 mijl, onberispelijke verzorging al die mijlen. Lucas brandstofbehandeling bij elke tankbeurt. Transmissievloeistof/filterwissels volgens een schema van 25.000 mijl. Waar moet je je zorgen over maken, toch? Dat doe ik gewoon. Wat ik niet leuk vind aan de nieuwe trucks zijn de korte bedden en het kopen van een heleboel standaard dingetjes die niets voor me betekenen. Wat te doen???

#33 Ā·
Ik heb af en toe een nieuwe truck door mijn hoofd laten gaan. Niet omdat wat ik heb vlekkeloos is geweest in motor en aandrijflijn, simpelweg vanwege mogelijke toekomstige kosten die volgens mensen onvermijdelijk zijn. Ergens gestrand raken is iets om indien mogelijk te vermijden. '05 Duramax, 155.000 mijl, onberispelijk onderhouden al die mijlen. Lucas brandstofbehandeling bij elke tankbeurt. Transmissievloeistof/filterwissels volgens een schema van 25.000 mijl. Waar maak je je zorgen over, toch? Ik doe dat gewoon. Wat ik niet leuk vind aan de nieuwe trucks zijn de korte bedden en het kopen van een heleboel standaard snuisterijen die me niets betekenen. Wat te doen???
Die 2005 is in de sweet spot voor GM-betrouwbaarheid. Niet de beste LBZ Duramax, maar de LLY in de jouwe is bijna net zo duurzaam. Je **** niets nieuws kopen dat zo betrouwbaar zal zijn, en nieuw zal je waarschijnlijk ergens achterlaten of strompelend. Als je besluit te verkopen, post het hier alsjeblieft, ik ben misschien geĆÆnteresseerd.....

#30 Ā·
Ik ben verrast hoe weinig plaatsen Def bij de pomp hebben. Zoek een truckstop en vul hem, geen probleem. Heb deze winter een 24' cummins gekregen. Kan je niet vertellen hoe plezierig het is om de trailer te trekken bij 1250-1700 tpm. Zodra de garantie voorbij is, hoef ik geen DEF meer te gebruiken, tot die tijd is het probleem van de dealer als ik een probleem tegenkom.