IFish Fishing Forum banner

Vissen in de kwekerij aan de Sandy River?

1 reading
17K views 38 replies 20 participants last post by  Finsalong  
#1 ·
Dus ik ben heel nieuw met zalm/steelhead vissen. Heb de afgelopen maanden de kneepjes van het vak geleerd op de Alsea. Ben van plan om vanuit Salem naar de Sandy te gaan voor wat steelhead oevervissen. Mijn vraag is: zijn alle riviersystemen in principe hetzelfde? Begin bij de kwekerij en bekijk het waterpeil om erachter te komen hoe ver je naar beneden moet vissen (laag water vis laag, hoog water vis hoog)? Of tips over de Sandy zouden ook worden gewaardeerd. Bedankt op voorhand!

#2 ·
Dus ik ben heel nieuw met zalm/steelhead vissen. Ik heb de afgelopen maanden de kneepjes van het vak geleerd op de Alsea. Ik ben van plan om van Salem naar de Sandy te gaan voor wat steelhead oevervissen. Mijn vraag is: zijn alle riviersystemen in principe hetzelfde? Begin bij de hatchery en bekijk het waterpeil om te bepalen hoe ver je naar beneden moet vissen (laag water vis laag, hoog water vis hoog)? Of tips over de Sandy zouden ook welkom zijn. Alvast bedankt!
Ik heb al heel lang op de Sandy gevist. Dit is wat ik weet. De Sandy krijgt eind mei een behoorlijke run van lente chinook. Ik hou van Oxbow Park en Dodge Park. Spinners en jig twitching, dobber en eieren soms. De coho run is ook behoorlijk goed. Dezelfde methoden. Eind augustus. Er zijn momenteel wintersteelhead in Dodge Park, maar de meeste daarvan zijn "inboorlingen". Ik zou zeggen dat ongeveer vijftig procent van de springers en coho zogenaamde inboorlingen zijn. Ik weet dat ik hierom gezeur krijg van O.D.F.W.-apologeten, maar het zijn geen inboorlingen, alleen onbeknipte vissen. Ik denk dat daar eeuwig over gedebatteerd kan worden. Ik heb vorig jaar 20 coho geland, 8 waren keepers. Landde 15 springers, 4 waren keepers. Maar ik ken een man die 17 springers kreeg, allemaal keepers. Geluk hebben. Allemaal in Oxbow Park. Zomer steelhead vissen is op zijn best OK. Winterstaal is een ramp. Je **** deelnemen aan het snag fest voor coho bij Cedar Creek, niets voor mij. Dit alles is vanaf de oever. Als je meer details wilt, kun je me een P.M. sturen en een telefoonnummer achterlaten, te veel om te typen. Ik hou echt van Oxbow. Het kan soms een beetje druk worden, maar het is nog steeds vrij mellow in tegenstelling tot dat circus in Oregon City. Een paar maanden geleden belde ik de hatchery in Cedar om te weten wat het aantal wintersteelhead vorig jaar was. Een medewerker weigerde het me te vertellen en zei dat we gewoon verwend waren door de goede runs uit het verleden en hing op. Nooit de kans gehad om een naam te krijgen zodat ik hem kon helpen met een houdingsaanpassing. Ondanks dit alles hou ik van Oxbow en Dodge Park.

#6 · (Edited)
Ik vis al heel lang in de Sandy. Dit is wat ik weet. De Sandy krijgt een behoorlijke run van voorjaars-chinook vanaf eind mei. Ik hou van Oxbow Park en Dodge Park. Spinners en jig twitching, dobber en eieren soms. De coho run is ook best goed. Dezelfde methoden. Eind augustus. Er zitten momenteel wintersteelhead in Dodge Park, maar de meeste daarvan zijn "natives". Ik zou zeggen dat ongeveer vijftig procent van de springers en coho zogenaamde natives zijn. Ik weet dat ik hier gezeur over krijg van O.D.F.W. apologeten, maar het zijn geen natives, alleen maar onbeknipte vissen. Ik denk dat daar eeuwig over gedebatteerd kan worden. Ik heb vorig jaar 20 coho geland, 8 waren keepers. Landde 15 springers, 4 waren keepers. Maar ik ken een man die 17 springers kreeg, allemaal keepers. Geluk hebben. Allemaal in Oxbow Park. Zomersteelhead vissen is op zijn best oké. Wintersteel is een ramp. Je **** meedoen aan het snag-feest voor coho bij Cedar Creek, niet voor mij. Dit alles is vanaf de oever. Als je meer details wilt, kun je me een PB sturen en een telefoonnummer achterlaten, te veel om te typen. Ik hou echt van Oxbow. Het kan soms een beetje druk worden, maar het is nog steeds vrij rustig in tegenstelling tot dat circus in Oregon City. Een paar maanden geleden belde ik de kwekerij in Cedar om te vragen wat het aantal wintersteelhead was voor vorig jaar. Een medewerker weigerde het me te vertellen en zei dat we gewoon verwend waren door de goede runs van het verleden en hing op. Nooit de kans gehad om een naam te krijgen zodat ik hem kon helpen met een aanpassing van de houding. Ondanks dit alles hou ik van Oxbow en Dodge Park.
Als je gegevens wilt over de terugkeer naar ODFW-kwekerijen, kun je deze vinden in de ODFW Annual Propagation-rapporten op hun "Hatchery"-pagina website. Retouren worden weergegeven per soort en kwekerij in tabel 13. 2021 staat er samen met rapporten van voorgaande jaren.

#3 ·
Als je naar de viskwekerij aan de Sandy gaat, wees dan voorbereid om een stukje naar beneden en weer omhoog de berg op te wandelen. Je zult ook gezelschap hebben, dus schrik niet als iemand direct naast je loopt en een lijn laat vallen. Er zullen altijd vissen bij de viskwekerij zijn. Het hangt er gewoon van af hoeveel er zijn en waar ze zich ophouden. Maar de regel 'weinig vis - weinig hoog, veel vis - veel hoog' is over het algemeen een goede om te volgen.

#4 ·
Dus ik ben heel nieuw met zalm/steelhead vissen. Ik heb de afgelopen maanden de kneepjes van het vak geleerd op de Alsea. Ik ben van plan om vanuit Salem naar de Sandy te gaan voor wat steelhead oevervissen. Mijn vraag is: zijn alle riviersystemen in principe hetzelfde? Begin bij de hatchery en bekijk het waterpeil om te bepalen hoe ver je naar beneden moet vissen (laag water vis laag, hoog water vis hoog)? Of tips over de Sandy zouden ook gewaardeerd worden. Bedankt op voorhand!
Vergeet niet dat er hierboven nog veel meer plekken zijn om zalm te vangen, The Columbia pluncking, The Clack. Ik heb een boot, maar ik doe het veel beter aan de oever. Het is meestal krabben.

#5 ·
Op het zanderige strand zou ik niet aanraden om naar de broederij te gaan, tenzij je van plan bent om daar alleen te vissen. Ongeacht de grootte of timing van de run, zal het moeilijk zijn om een plek te vinden zonder dat er iemand op dat systeem zit. Bovendien zal de lange wandeling en rit naar een andere plek veel daglicht verbranden. Met de huidige omstandigheden zou ik aanraden om dodge park te proberen, laag in de rivier en wat meer ruimte om te verkennen (ook goed water om vast te houden). Als je geen last hebt van drukte, ga dan vroeg naar de broederij en ga mee met de stroom van andere vissers, ik heb al meerdere keren woede van vissers bij cedar creek gezien.

#7 ·
Ik heb ook vele jaren in de Sandy gevist. Als dit je eerste reis naar de Sandy is, zou ik persoonlijk niet bij de viskwekerij vissen. Het is een flinke wandeling naar de rivier en weer terug. Het wordt ook behoorlijk druk. Ik zou me concentreren in het Oxbow Park-gebied (persoonlijk mijn favoriet om vanaf de oever te vissen). Er is ook een goede oevertoegang bij Dabney Park en ook rond Lewis and Clark Park stroomopwaarts, voorbij Glenn Otto Park. Houd er rekening mee dat Oxbow en Dabney Parks betaald zijn (Dabney alleen met creditcard). Lewis and Clark en Glenn Otto zijn gratis......

Ik hoop dat dit helpt. Succes als je gaat....

#8 ·
Ik heb ook vele jaren op de Sandy gevist. Als dit je eerste reis naar de Sandy is, zou ik persoonlijk niet bij de viskwekerij vissen. Het is een flinke wandeling naar de rivier en weer terug. Het wordt ook behoorlijk druk. Ik zou me concentreren op het Oxbow Park-gebied (persoonlijk mijn favoriet om vanaf de oever te vissen). Er is ook een goede oevertoegang bij Dabney Park en ook rond Lewis and Clark Park stroomopwaarts langs Glenn Otto Park. Houd er rekening mee dat Oxbow en Dabney Parks betaald zijn om binnen te komen (Dabney alleen met creditcard). Lewis and Clark en Glenn Otto zijn gratis......

Ik hoop dat dit helpt. Succes als je gaat....
Je **** ook online bij Metro Parks een parkeerpas voor Oxbow halen, veel goedkoper dan elke keer betalen als je naar binnen gaat.

#15 ·
Hé baas, bedankt voor het plaatsen van deze thread. Toen ik hier voor het eerst kwam wonen, werd ik begroet met veel gesloten lippen en kreeg ik gewoon te horen dat ik het water moest vinden en alles op ze moest gooien, en dan zou je er uiteindelijk wel een krijgen, lol.

Ik heb nooit een goede 'honey hole' gevonden om mijn eigen te noemen, maar ik heb wel een paar steelhead gevangen. Ik was een verpleegkundestudent, dus tijd was niet aan mijn kant. Ik ben na school weggegaan en ben net weer hierheen gekomen en kan niet wachten om mijn lijnen nat te maken.

Ik ben opgegroeid in AZ, dus bas en meerval was alles wat ik kende. Sommige meren op grote hoogte hadden behoorlijke forel, 8 tot 10 inch. Maar de forel hier is een heel ander verhaal. Zulke goede gevechten, en dan de riviervissen, oh man, ik zeg het je.

De eerste keer dat je een steelhead haakt en het weet, oh man!

Ik ga nu morgen weg. Ga de Sandy bekijken.

Ik heb veel in de Clack en de Wilson gevist. In de Clack zag ik altijd wel een paar rollen bij McIver.

De Wilson, als je een dag hebt en de lange rit **** maken, is het de moeite waard. Zo mooi en gewoon een geweldige dag op het water alles.

Veel succes, en als je ooit iemand wilt om mee te kletsen en wat te verkennen, laat het me dan weten. Ik ken de plekken misschien niet, maar ik ben bereid om eropuit te gaan en ze te vinden.

#19 ·
Die wandeling uit de broederij is geen grap. Voeg een paar vissen toe en het wordt nog lastiger. Persoonlijk stoort de drukte me daar niet. Ik kan altijd wel een relatief rustige plek vinden om te vissen. Ik ben ook een lange tijd Sandy River visser. Naar mijn mening is Oxbow moeilijk te verslaan.

#20 ·
Die wandeling uit de broederij is geen grap. Voeg een paar vissen toe en het is nog lastiger. Persoonlijk stoort de drukte me daar niet. Ik kan altijd wel een relatief rustige plek vinden om te vissen. Ik ben ook een lange tijd Sandy River visser. Naar mijn mening is Oxbow moeilijk te verslaan.
Ja voor Oxbow, coho komt er snel aan, tot oktober.

#28 ·
Ik ben het met je eens, Jagosh. Honden en vissen is een slechte combinatie, al was het maar voor de veiligheid van de hond. Mijn honden zouden alles eten en er ligt veel rotzooi op de oevers waarvan ik niet wil dat mijn hond het eet. Als er andere mensen in de buurt zijn, is dat een ander groot probleem. Alles wat fout kan gaan, zal fout gaan.

#34 · (Edited)
De Sandy was mijn favoriete steelhead-rivier uit de jaren zeventig, maar ik heb er bijna tien jaar gevist. Ik wandelde graag in de winter vanuit Dodge Park. Vroeger maakte een boot nauwelijks de tocht van Dodge naar Oxbow. Nu geloof ik dat het verboden is, dus niet meer wandelen. Veel toegang tot goed water is verloren gegaan. Ik denk dat de rivier in de jaren 70 tot en met 90 veel drukker was. Het was vaak elleboog aan elleboog in de populairste runs. Man, het was wel leuk...

#35 ·
De Sandy was mijn favoriete steelhead rivier uit de jaren zeventig, maar ik heb er al bijna tien jaar niet meer gevist. Ik hield ervan om in de winter vanaf Dodge Park te wandelen. Vroeger maakte een boot nauwelijks de tocht van Dodge naar Oxbow. Nu geloof ik dat het verboden is, dus niet meer wandelen. Veel toegang tot goed water is verloren gegaan. Ik denk dat de rivier in de jaren 70 tot en met 90 veel drukker was. Het was vaak elleboog aan elleboog in de meest populaire runs. Man, het was wel leuk...
Veranderde de verwijdering van de Marmot-dam veel aan de manier waarop de rivier bevist wordt?
(sorry voor het oprakelen van een oud draadje)