Nasza wyprawa po nową łódź rozpoczęła się w maju 2023 roku. Mieliśmy 17-stopowego Alumaweld Stryker, to była nasza pierwsza łódź, którą kupiliśmy latem 2020 roku, kiedy przeprowadziliśmy się do Juneau. Prawie każdego dnia w maju synoptyk zapowiadał fale o wysokości 3 stóp, a okazywało się, że dzień był piękny. Alumaweld mógł wytrzymać fale o wysokości 3 stóp, chociaż powrót do domu był powolny i nie był to mądry wybór przy nieprzewidywalnej wiosennej pogodzie. Innym problemem było to, że nie można było spać na Alumaweld, a zakwaterowanie w południowo-wschodniej Alasce jest bardzo trudne do zdobycia.
Podjęliśmy decyzję, że czas na nową łódź. O naszej wyprawie po nową łódź możesz przeczytać tutaj. https://www.ifish.net/threads/24-26-offshore-boats.1693879/#replies Po podróży do dolnych 48 stanów zdecydowaliśmy się na Duckworth 24 offshore z 2016 roku z silnikiem Yamaha 250 i wysokim ciągiem 9,9 z 180 godzinami na silniku głównym. Jeden problem, nie miał przyczepy, mieszkamy na Alasce i potrzebowaliśmy przyczepy, aby sfinalizować pożyczkę. Znaleźliśmy fabrycznie nową przyczepę na parkingu w Juneau i mieliśmy 2 tygodnie wolnego, aby zabrać łódź do domu, jadąc nią w górę przez przejście wewnętrzne.
Ogólnie rzecz biorąc, łódź była w dobrym stanie. Właściciel używał jej głównie do zwiedzania i połowu krabów, może z pół tuzina wypraw wędkarskich przez 7 lat. Była to łódź jednego właściciela z minimalnymi ulepszeniami po opuszczeniu salonu. Spędziła większość swojego życia na zewnątrz, zolatone wyblakł i łuszczył się.
Zamknęliśmy transakcję w piątek, wypływając z Anacortes w sobotę rano łodzią, którą prowadziliśmy tylko podczas próby morskiej. Podróż do domu przebiegła bez zakłóceń. Natknęliśmy się na trochę pogody w cieśninie Georgii i wchodząc do Port Hardy. Próbowaliśmy prowadzić łódź jak Alumaweld na dużych falach, zwiększając i zmniejszając obroty, później zdaliśmy sobie sprawę, że Duckworth tak naprawdę nie musi być tak prowadzony.
Przejdźmy do wiosny 2025 roku, łódź ma teraz 550 godzin i spędziliśmy na niej 57 nocy. Postaram się przedstawić recenzję tego, co nam się podoba, a czego nie, wraz z udokumentowaniem ulepszeń, które wprowadziliśmy w łodzi. Zajmie mi trochę czasu, zanim dotrę do wiosny 2025 roku. Niektóre rzeczy, które początkowo nam się nie podobały, zostały już naprawione.
Łódź
24 offshore dzieli ten sam kadłub z 26 i 28 offshore, belka 8'6", 24'+ wspornik. Kabina pilota jest o około 2' krótsza niż w większości Duckworth Offshores, chociaż czasami można zobaczyć kabinę pilota o tym rozmiarze na większej łodzi. Wnętrze ma 2 fotele z zawieszeniem na przesuwnych obrotach, pół dinette po prawej stronie i chłodziarkę Yeti z poduszkami na siedzenia po stronie lewej. Pod podłogą kabiny pilota znajduje się wbudowane miejsce do przechowywania, w tym miejsce do przechowywania wędzisk. Koję ma schowek pod spodem i drzwi oddzielające ją od reszty kabiny pilota. Ogrzewacz Wallas zapewnia ciepło i rozmrażanie. Tylny pokład jest samoodpływowy z wbudowaną skrzynią na ryby i skrzynią na ryby na pawęży. Zbiornik paliwa o pojemności 120 galonów. Posiada pakiet elektroniki Raymarine z 12-calowym Axiom RV, Raymarine VHF, radarem Quantum, 9-calowym Axiom na tylnym stanowisku sterowania i przetwornikiem RV-100. Właściciel zlecił dealerowi dodanie elektrycznych wciągarek Scotty, stołu do filetowania, sztywnego 30-calowego paska świetlnego i wyciągarki do garnków Discovery Bay.
Co nam się podoba
Ogólnie byliśmy naprawdę pod wrażeniem łodzi. To nasza pierwsza duża łódź i nie mamy z czym jej porównać pod względem jazdy. Świetnie radzi sobie z 2-stopowymi popołudniowymi falami na południowo-wschodniej Alasce. Chociaż nie lubimy przebywać na falach 4-6 stóp, radzi sobie z nimi dobrze i nigdy nie wydaje się niepewna. Uważałbym ją za jedną z najmniejszych łodzi na duże wody.
Śpimy na łodzi dużo w lecie. Jest to świetny rozmiar dla 2 dorosłych i psa o wadze 80 funtów, chociaż jeśli byłbyś wysoki, koja może być za mała. Spędziliśmy na niej do 2 tygodni. Układ działa świetnie, siedzenie na lewym stanowisku sterowania obraca się, dzięki czemu pół dinette staje się pełną dinette. Używam kuchenki Coleman na stole do filetowania do gotowania i pompy do mycia naczyń. Pomaga to utrzymać bałagan po gotowaniu poza łodzią i jest mniej systemów do zepsucia. Używamy lugable loo do głowy, co dobrze odpowiada naszym potrzebom. Łódź była wyposażona w fabryczny pakiet zasłon okiennych, które zatrzaskują się i zwijają, gdy nie są używane. Pomagają zatrzymać ciepło i zapewniają bardzo potrzebną prywatność podczas spędzania nocy w porcie. 2 drzwi oddzielają koję od kabiny pilota, nie mieliśmy pojęcia, jak miłe to będzie, pomagając utrzymać małżeńskie szczęście, pozwalając jednej osobie wstać, podczas gdy druga śpi.
Układ dobrze sprawdza się podczas wędkowania i jest wystarczająco dużo miejsca dla 4 dorosłych do wędkowania. Wyrzutnie rakiet montowane na dachu i boczne uchwyty na wędki zapewniają dużo miejsca do przechowywania wędzisk. Naprawdę podobało nam się tylne stanowisko sterowania, aby utrzymać rzeźnię łososi z dala od kabiny pilota. Żuraw Discovery Bay dobrze sprawdza się przy wyciąganiu garnków.
Czego nie lubimy
Naszym największym zarzutem był przebieg paliwa i zasięg. Ma zbiornik paliwa o pojemności 120 galonów, z Yamahą 250 uzyskiwaliśmy 1,8 mpg, wracając do domu przez przejście wewnętrzne przy dobrej pogodzie, płynąc z prędkością 25-30 mil na godzinę. Dodaj 2 pasażerów i wiatr czołowy o prędkości 15 węzłów na falach 2-4 stóp, a spadliśmy do 1,3 MPG, płynąc z prędkością 16-18 mil na godzinę. Stacje paliw są rozłożone w południowo-wschodniej Alasce, dystans 125-200 mil między stacjami paliw to rzeczywistość. Zbyt wiele razy zbliżaliśmy się do limitu paliwa.
Skrzynie na ryby w pokładzie i na pawęży nie utrzymują lodu dłużej niż pół dnia. Skrzynia na ryby na pawęży była trudna w użyciu ze stołem do filetowania zamontowanym nad nią. Jedyne uchwyty na wędki to 2 gniazda Scotty zamontowane na stole do filetowania.
Siedzenie na prawym stanowisku sterowania było wytrzymałe Mariner, lewe było lekkie. Lekkie siedzenie podskakiwało i skrzypiało jak szalone na wzburzonej wodzie, podczas gdy kapitan miał znacznie lepszą jazdę. Okna zaparowywały nawet przy włączonym Wallas. Klawisz profish działał dobrze na początku, chociaż zaczął sprawiać problemy, gdy używaliśmy go więcej.
Ulepszenia 2023
W 2023 roku niewiele zrobiliśmy z łodzią. Naszym planem było po prostu używanie jej, widząc, co nam się podoba, a czego nie. Dodałem przekaźnik ładowania ACR, aby oddzielić akumulator domowy i rozruchowy podczas spędzania nocy na nim.
Instalacja ACR
Utrzymanie lodu przez więcej niż pół dnia było priorytetem, możemy iść 3-5 dni przed dostępem do lodu. Przyjrzałem się wkładkom do skrzyń na ryby, chociaż nie miały one utrzymać lodu wystarczająco długo. Skrzynia na ryby Smak 1/4 tote pasowała do rachunku. Zajmuje trochę pokładu rybnego, chociaż stanowi świetne siedzenie i utrzyma lód przez 5 dni w lecie.
Dodaliśmy okrągły grill magma ze szpilką scotty na dole do montażu. Grill dobrze mieści się pod podłogą kabiny pilota.
Uzyskanie większego zasięgu z łodzi było priorytetem. Przyjrzałem się pęcherzom, chociaż ich przechowywanie i łowienie wokół nich, aż je opróżnimy, miało być uciążliwe. Mój lokalny dealer Yamaha jest dealerem Nizpro Tuning. Przełączył mój ECM z 250 na 330 KM. To zaoszczędziło nam 3GPH przy prędkości przelotowej i wierzę, że pozwoliło nam wejść w ślizg nieco szybciej. Łódź osiągała tylko 5600 obr./min przy pełnej przepustnicy, wymieniliśmy śmigło 15 cali SWS2 na 13 cali Salt Water Series 2. Dzięki śmigłu i tuningowi nasz przebieg wzrósł do 2,0-2,1 mpg przy dobrej pogodzie i spadł do 1,7-1,8, gdy musieliśmy zwolnić do 16-18 mil na godzinę na wzburzonym morzu.
Bądźcie na bieżąco z ulepszeniami na 2024 i 2025
Podjęliśmy decyzję, że czas na nową łódź. O naszej wyprawie po nową łódź możesz przeczytać tutaj. https://www.ifish.net/threads/24-26-offshore-boats.1693879/#replies Po podróży do dolnych 48 stanów zdecydowaliśmy się na Duckworth 24 offshore z 2016 roku z silnikiem Yamaha 250 i wysokim ciągiem 9,9 z 180 godzinami na silniku głównym. Jeden problem, nie miał przyczepy, mieszkamy na Alasce i potrzebowaliśmy przyczepy, aby sfinalizować pożyczkę. Znaleźliśmy fabrycznie nową przyczepę na parkingu w Juneau i mieliśmy 2 tygodnie wolnego, aby zabrać łódź do domu, jadąc nią w górę przez przejście wewnętrzne.
Ogólnie rzecz biorąc, łódź była w dobrym stanie. Właściciel używał jej głównie do zwiedzania i połowu krabów, może z pół tuzina wypraw wędkarskich przez 7 lat. Była to łódź jednego właściciela z minimalnymi ulepszeniami po opuszczeniu salonu. Spędziła większość swojego życia na zewnątrz, zolatone wyblakł i łuszczył się.
Zamknęliśmy transakcję w piątek, wypływając z Anacortes w sobotę rano łodzią, którą prowadziliśmy tylko podczas próby morskiej. Podróż do domu przebiegła bez zakłóceń. Natknęliśmy się na trochę pogody w cieśninie Georgii i wchodząc do Port Hardy. Próbowaliśmy prowadzić łódź jak Alumaweld na dużych falach, zwiększając i zmniejszając obroty, później zdaliśmy sobie sprawę, że Duckworth tak naprawdę nie musi być tak prowadzony.
Przejdźmy do wiosny 2025 roku, łódź ma teraz 550 godzin i spędziliśmy na niej 57 nocy. Postaram się przedstawić recenzję tego, co nam się podoba, a czego nie, wraz z udokumentowaniem ulepszeń, które wprowadziliśmy w łodzi. Zajmie mi trochę czasu, zanim dotrę do wiosny 2025 roku. Niektóre rzeczy, które początkowo nam się nie podobały, zostały już naprawione.
Łódź
24 offshore dzieli ten sam kadłub z 26 i 28 offshore, belka 8'6", 24'+ wspornik. Kabina pilota jest o około 2' krótsza niż w większości Duckworth Offshores, chociaż czasami można zobaczyć kabinę pilota o tym rozmiarze na większej łodzi. Wnętrze ma 2 fotele z zawieszeniem na przesuwnych obrotach, pół dinette po prawej stronie i chłodziarkę Yeti z poduszkami na siedzenia po stronie lewej. Pod podłogą kabiny pilota znajduje się wbudowane miejsce do przechowywania, w tym miejsce do przechowywania wędzisk. Koję ma schowek pod spodem i drzwi oddzielające ją od reszty kabiny pilota. Ogrzewacz Wallas zapewnia ciepło i rozmrażanie. Tylny pokład jest samoodpływowy z wbudowaną skrzynią na ryby i skrzynią na ryby na pawęży. Zbiornik paliwa o pojemności 120 galonów. Posiada pakiet elektroniki Raymarine z 12-calowym Axiom RV, Raymarine VHF, radarem Quantum, 9-calowym Axiom na tylnym stanowisku sterowania i przetwornikiem RV-100. Właściciel zlecił dealerowi dodanie elektrycznych wciągarek Scotty, stołu do filetowania, sztywnego 30-calowego paska świetlnego i wyciągarki do garnków Discovery Bay.
Co nam się podoba
Ogólnie byliśmy naprawdę pod wrażeniem łodzi. To nasza pierwsza duża łódź i nie mamy z czym jej porównać pod względem jazdy. Świetnie radzi sobie z 2-stopowymi popołudniowymi falami na południowo-wschodniej Alasce. Chociaż nie lubimy przebywać na falach 4-6 stóp, radzi sobie z nimi dobrze i nigdy nie wydaje się niepewna. Uważałbym ją za jedną z najmniejszych łodzi na duże wody.
Śpimy na łodzi dużo w lecie. Jest to świetny rozmiar dla 2 dorosłych i psa o wadze 80 funtów, chociaż jeśli byłbyś wysoki, koja może być za mała. Spędziliśmy na niej do 2 tygodni. Układ działa świetnie, siedzenie na lewym stanowisku sterowania obraca się, dzięki czemu pół dinette staje się pełną dinette. Używam kuchenki Coleman na stole do filetowania do gotowania i pompy do mycia naczyń. Pomaga to utrzymać bałagan po gotowaniu poza łodzią i jest mniej systemów do zepsucia. Używamy lugable loo do głowy, co dobrze odpowiada naszym potrzebom. Łódź była wyposażona w fabryczny pakiet zasłon okiennych, które zatrzaskują się i zwijają, gdy nie są używane. Pomagają zatrzymać ciepło i zapewniają bardzo potrzebną prywatność podczas spędzania nocy w porcie. 2 drzwi oddzielają koję od kabiny pilota, nie mieliśmy pojęcia, jak miłe to będzie, pomagając utrzymać małżeńskie szczęście, pozwalając jednej osobie wstać, podczas gdy druga śpi.
Układ dobrze sprawdza się podczas wędkowania i jest wystarczająco dużo miejsca dla 4 dorosłych do wędkowania. Wyrzutnie rakiet montowane na dachu i boczne uchwyty na wędki zapewniają dużo miejsca do przechowywania wędzisk. Naprawdę podobało nam się tylne stanowisko sterowania, aby utrzymać rzeźnię łososi z dala od kabiny pilota. Żuraw Discovery Bay dobrze sprawdza się przy wyciąganiu garnków.
Czego nie lubimy
Naszym największym zarzutem był przebieg paliwa i zasięg. Ma zbiornik paliwa o pojemności 120 galonów, z Yamahą 250 uzyskiwaliśmy 1,8 mpg, wracając do domu przez przejście wewnętrzne przy dobrej pogodzie, płynąc z prędkością 25-30 mil na godzinę. Dodaj 2 pasażerów i wiatr czołowy o prędkości 15 węzłów na falach 2-4 stóp, a spadliśmy do 1,3 MPG, płynąc z prędkością 16-18 mil na godzinę. Stacje paliw są rozłożone w południowo-wschodniej Alasce, dystans 125-200 mil między stacjami paliw to rzeczywistość. Zbyt wiele razy zbliżaliśmy się do limitu paliwa.
Skrzynie na ryby w pokładzie i na pawęży nie utrzymują lodu dłużej niż pół dnia. Skrzynia na ryby na pawęży była trudna w użyciu ze stołem do filetowania zamontowanym nad nią. Jedyne uchwyty na wędki to 2 gniazda Scotty zamontowane na stole do filetowania.
Siedzenie na prawym stanowisku sterowania było wytrzymałe Mariner, lewe było lekkie. Lekkie siedzenie podskakiwało i skrzypiało jak szalone na wzburzonej wodzie, podczas gdy kapitan miał znacznie lepszą jazdę. Okna zaparowywały nawet przy włączonym Wallas. Klawisz profish działał dobrze na początku, chociaż zaczął sprawiać problemy, gdy używaliśmy go więcej.
Ulepszenia 2023
W 2023 roku niewiele zrobiliśmy z łodzią. Naszym planem było po prostu używanie jej, widząc, co nam się podoba, a czego nie. Dodałem przekaźnik ładowania ACR, aby oddzielić akumulator domowy i rozruchowy podczas spędzania nocy na nim.
Instalacja ACR
Utrzymanie lodu przez więcej niż pół dnia było priorytetem, możemy iść 3-5 dni przed dostępem do lodu. Przyjrzałem się wkładkom do skrzyń na ryby, chociaż nie miały one utrzymać lodu wystarczająco długo. Skrzynia na ryby Smak 1/4 tote pasowała do rachunku. Zajmuje trochę pokładu rybnego, chociaż stanowi świetne siedzenie i utrzyma lód przez 5 dni w lecie.
Dodaliśmy okrągły grill magma ze szpilką scotty na dole do montażu. Grill dobrze mieści się pod podłogą kabiny pilota.
Uzyskanie większego zasięgu z łodzi było priorytetem. Przyjrzałem się pęcherzom, chociaż ich przechowywanie i łowienie wokół nich, aż je opróżnimy, miało być uciążliwe. Mój lokalny dealer Yamaha jest dealerem Nizpro Tuning. Przełączył mój ECM z 250 na 330 KM. To zaoszczędziło nam 3GPH przy prędkości przelotowej i wierzę, że pozwoliło nam wejść w ślizg nieco szybciej. Łódź osiągała tylko 5600 obr./min przy pełnej przepustnicy, wymieniliśmy śmigło 15 cali SWS2 na 13 cali Salt Water Series 2. Dzięki śmigłu i tuningowi nasz przebieg wzrósł do 2,0-2,1 mpg przy dobrej pogodzie i spadł do 1,7-1,8, gdy musieliśmy zwolnić do 16-18 mil na godzinę na wzburzonym morzu.
Bądźcie na bieżąco z ulepszeniami na 2024 i 2025