IFish Fishing Forum banner

Duckworth 24 Offshore Przegląd i ulepszenia

3.4K views 23 replies 12 participants last post by  barrelroll  
#1 ·
Nasza wyprawa po nową łódź rozpoczęła się w maju 2023 roku. Mieliśmy 17-stopowego Alumaweld Stryker, to była nasza pierwsza łódź, którą kupiliśmy latem 2020 roku, kiedy przeprowadziliśmy się do Juneau. Prawie każdego dnia w maju synoptyk zapowiadał fale o wysokości 3 stóp, a okazywało się, że dzień był piękny. Alumaweld mógł wytrzymać fale o wysokości 3 stóp, chociaż powrót do domu był powolny i nie był to mądry wybór przy nieprzewidywalnej wiosennej pogodzie. Innym problemem było to, że nie można było spać na Alumaweld, a zakwaterowanie w południowo-wschodniej Alasce jest bardzo trudne do zdobycia.

Podjęliśmy decyzję, że czas na nową łódź. O naszej wyprawie po nową łódź możesz przeczytać tutaj. https://www.ifish.net/threads/24-26-offshore-boats.1693879/#replies Po podróży do dolnych 48 stanów zdecydowaliśmy się na Duckworth 24 offshore z 2016 roku z silnikiem Yamaha 250 i wysokim ciągiem 9,9 z 180 godzinami na silniku głównym. Jeden problem, nie miał przyczepy, mieszkamy na Alasce i potrzebowaliśmy przyczepy, aby sfinalizować pożyczkę. Znaleźliśmy fabrycznie nową przyczepę na parkingu w Juneau i mieliśmy 2 tygodnie wolnego, aby zabrać łódź do domu, jadąc nią w górę przez przejście wewnętrzne.

Ogólnie rzecz biorąc, łódź była w dobrym stanie. Właściciel używał jej głównie do zwiedzania i połowu krabów, może z pół tuzina wypraw wędkarskich przez 7 lat. Była to łódź jednego właściciela z minimalnymi ulepszeniami po opuszczeniu salonu. Spędziła większość swojego życia na zewnątrz, zolatone wyblakł i łuszczył się.

Zamknęliśmy transakcję w piątek, wypływając z Anacortes w sobotę rano łodzią, którą prowadziliśmy tylko podczas próby morskiej. Podróż do domu przebiegła bez zakłóceń. Natknęliśmy się na trochę pogody w cieśninie Georgii i wchodząc do Port Hardy. Próbowaliśmy prowadzić łódź jak Alumaweld na dużych falach, zwiększając i zmniejszając obroty, później zdaliśmy sobie sprawę, że Duckworth tak naprawdę nie musi być tak prowadzony.

Przejdźmy do wiosny 2025 roku, łódź ma teraz 550 godzin i spędziliśmy na niej 57 nocy. Postaram się przedstawić recenzję tego, co nam się podoba, a czego nie, wraz z udokumentowaniem ulepszeń, które wprowadziliśmy w łodzi. Zajmie mi trochę czasu, zanim dotrę do wiosny 2025 roku. Niektóre rzeczy, które początkowo nam się nie podobały, zostały już naprawione.

Łódź
24 offshore dzieli ten sam kadłub z 26 i 28 offshore, belka 8'6", 24'+ wspornik. Kabina pilota jest o około 2' krótsza niż w większości Duckworth Offshores, chociaż czasami można zobaczyć kabinę pilota o tym rozmiarze na większej łodzi. Wnętrze ma 2 fotele z zawieszeniem na przesuwnych obrotach, pół dinette po prawej stronie i chłodziarkę Yeti z poduszkami na siedzenia po stronie lewej. Pod podłogą kabiny pilota znajduje się wbudowane miejsce do przechowywania, w tym miejsce do przechowywania wędzisk. Koję ma schowek pod spodem i drzwi oddzielające ją od reszty kabiny pilota. Ogrzewacz Wallas zapewnia ciepło i rozmrażanie. Tylny pokład jest samoodpływowy z wbudowaną skrzynią na ryby i skrzynią na ryby na pawęży. Zbiornik paliwa o pojemności 120 galonów. Posiada pakiet elektroniki Raymarine z 12-calowym Axiom RV, Raymarine VHF, radarem Quantum, 9-calowym Axiom na tylnym stanowisku sterowania i przetwornikiem RV-100. Właściciel zlecił dealerowi dodanie elektrycznych wciągarek Scotty, stołu do filetowania, sztywnego 30-calowego paska świetlnego i wyciągarki do garnków Discovery Bay.
Image

Image

Image



Co nam się podoba
Ogólnie byliśmy naprawdę pod wrażeniem łodzi. To nasza pierwsza duża łódź i nie mamy z czym jej porównać pod względem jazdy. Świetnie radzi sobie z 2-stopowymi popołudniowymi falami na południowo-wschodniej Alasce. Chociaż nie lubimy przebywać na falach 4-6 stóp, radzi sobie z nimi dobrze i nigdy nie wydaje się niepewna. Uważałbym ją za jedną z najmniejszych łodzi na duże wody.

Śpimy na łodzi dużo w lecie. Jest to świetny rozmiar dla 2 dorosłych i psa o wadze 80 funtów, chociaż jeśli byłbyś wysoki, koja może być za mała. Spędziliśmy na niej do 2 tygodni. Układ działa świetnie, siedzenie na lewym stanowisku sterowania obraca się, dzięki czemu pół dinette staje się pełną dinette. Używam kuchenki Coleman na stole do filetowania do gotowania i pompy do mycia naczyń. Pomaga to utrzymać bałagan po gotowaniu poza łodzią i jest mniej systemów do zepsucia. Używamy lugable loo do głowy, co dobrze odpowiada naszym potrzebom. Łódź była wyposażona w fabryczny pakiet zasłon okiennych, które zatrzaskują się i zwijają, gdy nie są używane. Pomagają zatrzymać ciepło i zapewniają bardzo potrzebną prywatność podczas spędzania nocy w porcie. 2 drzwi oddzielają koję od kabiny pilota, nie mieliśmy pojęcia, jak miłe to będzie, pomagając utrzymać małżeńskie szczęście, pozwalając jednej osobie wstać, podczas gdy druga śpi.

Układ dobrze sprawdza się podczas wędkowania i jest wystarczająco dużo miejsca dla 4 dorosłych do wędkowania. Wyrzutnie rakiet montowane na dachu i boczne uchwyty na wędki zapewniają dużo miejsca do przechowywania wędzisk. Naprawdę podobało nam się tylne stanowisko sterowania, aby utrzymać rzeźnię łososi z dala od kabiny pilota. Żuraw Discovery Bay dobrze sprawdza się przy wyciąganiu garnków.

Czego nie lubimy
Naszym największym zarzutem był przebieg paliwa i zasięg. Ma zbiornik paliwa o pojemności 120 galonów, z Yamahą 250 uzyskiwaliśmy 1,8 mpg, wracając do domu przez przejście wewnętrzne przy dobrej pogodzie, płynąc z prędkością 25-30 mil na godzinę. Dodaj 2 pasażerów i wiatr czołowy o prędkości 15 węzłów na falach 2-4 stóp, a spadliśmy do 1,3 MPG, płynąc z prędkością 16-18 mil na godzinę. Stacje paliw są rozłożone w południowo-wschodniej Alasce, dystans 125-200 mil między stacjami paliw to rzeczywistość. Zbyt wiele razy zbliżaliśmy się do limitu paliwa.

Skrzynie na ryby w pokładzie i na pawęży nie utrzymują lodu dłużej niż pół dnia. Skrzynia na ryby na pawęży była trudna w użyciu ze stołem do filetowania zamontowanym nad nią. Jedyne uchwyty na wędki to 2 gniazda Scotty zamontowane na stole do filetowania.

Siedzenie na prawym stanowisku sterowania było wytrzymałe Mariner, lewe było lekkie. Lekkie siedzenie podskakiwało i skrzypiało jak szalone na wzburzonej wodzie, podczas gdy kapitan miał znacznie lepszą jazdę. Okna zaparowywały nawet przy włączonym Wallas. Klawisz profish działał dobrze na początku, chociaż zaczął sprawiać problemy, gdy używaliśmy go więcej.

Ulepszenia 2023
W 2023 roku niewiele zrobiliśmy z łodzią. Naszym planem było po prostu używanie jej, widząc, co nam się podoba, a czego nie. Dodałem przekaźnik ładowania ACR, aby oddzielić akumulator domowy i rozruchowy podczas spędzania nocy na nim.

Instalacja ACR
Image


Utrzymanie lodu przez więcej niż pół dnia było priorytetem, możemy iść 3-5 dni przed dostępem do lodu. Przyjrzałem się wkładkom do skrzyń na ryby, chociaż nie miały one utrzymać lodu wystarczająco długo. Skrzynia na ryby Smak 1/4 tote pasowała do rachunku. Zajmuje trochę pokładu rybnego, chociaż stanowi świetne siedzenie i utrzyma lód przez 5 dni w lecie.

Image


Dodaliśmy okrągły grill magma ze szpilką scotty na dole do montażu. Grill dobrze mieści się pod podłogą kabiny pilota.

Image


Uzyskanie większego zasięgu z łodzi było priorytetem. Przyjrzałem się pęcherzom, chociaż ich przechowywanie i łowienie wokół nich, aż je opróżnimy, miało być uciążliwe. Mój lokalny dealer Yamaha jest dealerem Nizpro Tuning. Przełączył mój ECM z 250 na 330 KM. To zaoszczędziło nam 3GPH przy prędkości przelotowej i wierzę, że pozwoliło nam wejść w ślizg nieco szybciej. Łódź osiągała tylko 5600 obr./min przy pełnej przepustnicy, wymieniliśmy śmigło 15 cali SWS2 na 13 cali Salt Water Series 2. Dzięki śmigłu i tuningowi nasz przebieg wzrósł do 2,0-2,1 mpg przy dobrej pogodzie i spadł do 1,7-1,8, gdy musieliśmy zwolnić do 16-18 mil na godzinę na wzburzonym morzu.

Bądźcie na bieżąco z ulepszeniami na 2024 i 2025
 

Attachments

#2 ·
Podsumowanie sezonu 2023

Spędziliśmy 17 nocy na łodzi i przepracowaliśmy około 175 godzin na silniku głównym w 2023 roku i wiele się o nim nauczyliśmy. Nasze wycieczki obejmowały wycieczki do Elfin Cove, Glacier Bay i Baranof warm springs. Z naszym nowym zasięgiem eksplorowaliśmy wiele łowisk, które wcześniej były poza zasięgiem. Pod koniec sezonu wciąż byliśmy zadowoleni z naszego zakupu. Naprawdę otworzyło to południowo-wschodnią Alaskę. Nie pamiętam, żeby w sezonie 2023 coś się zepsuło. Łódź była w świetnym stanie mechanicznym, kiedy ją odebraliśmy i wytrzymała całe lato zaledwie z serwisem po 100 godzinach. Zimą pracowaliśmy nad listą ulepszeń, aby ułatwić nam życie. Standardowe obciążenie obejmowało zabawkę basenową klasy morskiej, zwaną również dingusem, zwaną również nadmuchiwanym pontonem Achillies LT2, silnik do pontonu Honda 2,3 KM, 50 funtów lodu, sprzęt do gotowania, sprzęt do połowu łososia i halibuta oraz wystarczającą ilość zapasów na tydzień lub dłużej. Yeti działał świetnie, utrzymując artykuły spożywcze w chłodzie, a żona mogła znaleźć miejsca do przechowywania wszystkiego.


Image




Image

Image

Image


Image

Image

Image
 
#3 · (Edited)

Ulepszenia 2024, część 1


Uchwyty na kubki, łódź miała 1 uchwyt na kubek po lewej stronie deski rozdzielczej, 2 na dinette i 1 dla pasażera siedzącego na Yeti. Moja żona nie może wyjść z domu bez 2-3 drinków, więc mieliśmy problem. Dodałem głęboki uchwyt w stylu tumblera po lewej stronie deski rozdzielczej i normalnej głębokości po stronie konsoli obok binoklu. Chciałaby więcej, ale skończyła się nam przestrzeń.

Image




Kondensacja zawsze była problemem. Dodaliśmy 2 wentylatory Caframo do podsufitki. Kręcą się i świetnie sprawdzają się w zapobieganiu parowaniu szyb. Zawsze, gdy używamy łodzi, zostawiamy 1 na niskim poziomie, aby utrzymać ruch powietrza, co naprawdę pomaga zmniejszyć kondensację. Powinny być fabrycznie montowane w każdej łodzi z kabiną sterowniczą.

Image


Zazwyczaj używaliśmy iPada do nawigacji i opieraliśmy go o przednią szybę, przewracał się w najbardziej nieodpowiednim momencie. Uchwyt Ram teraz trzyma go mocno na miejscu.

Image


Po zamianie na śmigło o skoku 13 cali mieliśmy zapasowe śmigło, które potrzebowało domu. Zamontowałem je pod tylnym stanowiskiem sterowania, z dala od drogi, za pomocą długiej śruby 3/8"

Image


Siedzisko Yeti było miłe, chociaż nie można było widzieć przez okno i zawsze mogliśmy wykorzystać więcej miejsca do przechowywania. Zrobiłem ten zestaw podnoszący ze sklejki morskiej i kilku warstw epoksydu. Zmieści się pod nim 2 x 40-paków wody z miejscem obok na 5-galonowy kubeł na śmieci. Widok jest znacznie lepszy z dużą ilością miejsca na stopy. Kiedy kupiliśmy łódź, miała 1 domową gaśnicę o wadze 2 funtów zakopaną z dala od drogi, niemożliwą do szybkiego zdobycia. Dodaliśmy 5-funtową gaśnicę zamontowaną obok drzwi kabiny sterowniczej i 2-funtową pod deską rozdzielczą dla łatwego dostępu.

Image
Image
 
#6 ·
Miałem tę samą łódź, są dobrze zbudowane i prawdopodobnie najlepsza aluminiowa jazda, jaką miałem, przebieg był trochę rozczarowujący. Zwłaszcza gdy 28-stopowe łodzie z bliźniakami dostawały ponad 2 mpg, a ja 1,5.
Ten 250 to ten sam silnik co 300 i jest po prostu zaprogramowany na 250, rozważałem remapowanie, aby obrócić inną śrubę, ale nigdy tego nie zrobiłem. Zrobiłem trochę pracy nad śrubą, ale nigdy nie znalazłem właściwej.
Mimo wszystko najlepsza łódź, jaką kiedykolwiek posiadałem.
 
#7 ·
Miałem ten sam statek, są dobrze zbudowane i prawdopodobnie najlepsza aluminiowa jazda, jaką miałem, przebieg był trochę rozczarowujący. Zwłaszcza gdy 28-stopowe łodzie z bliźniakami miały ponad 2 mpg, a ja miałem 1,5.
Ten 250 to ten sam silnik co 300 i jest po prostu zaprogramowany na 250, rozważałem remapowanie, aby zakręcić inną śrubą, ale nigdy tego nie zrobiłem. Zrobiłem trochę pracy nad śrubą, ale nigdy nie znalazłem właściwej.
Nadal najlepsza łódź, jaką kiedykolwiek posiadałem.
Strojenie nizpro naprawdę pomogło, tylko strojenie przyniosło mi od 1,8 do 2-2,2. Wskazówka Wskazówka więcej na temat śrub i zwiększania przebiegu w przyszłych aktualizacjach.
 
#10 ·
Ulepszenia 2024 Część 2

Bardzo brakowało nam uchwytów na wędki i zostało nam trochę Scotties z naszej starej łodzi. Zrobiliśmy mocowania wpuszczane po każdej stronie. Mocowania wpuszczane wraz z 2 gniazdami na stole do filetowania dają wiele możliwości.

Image


Po stronie pasażera była lekka podstawa mariner, po stronie kierowcy bardzo wytrzymała. Po stronie pasażera piszczało jak szalone. Bentleys sprzedał mi kolejną wytrzymałą podstawę, udało mi się przenieść poduszki ze starego siedzenia. Dodaliśmy również buty od Bentleys, które mogą, ale nie muszą, pomóc w ograniczeniu skrzypienia. Marinerzy działają dobrze, chociaż myślę, że są o wiele lepsze opcje, wymiana 2 fal uderzeniowych nie mieściła się w budżecie.

Image


Na początku sezonu mieliśmy nadzieję, że uda nam się jeszcze jeden rok z fabrycznie zainstalowaną wciągarką Lewmar. Wymieniliśmy sprężynę i sworzeń na kole łańcuchowym i kupiliśmy 500' nowego 1/2" rhode. 500' rhode było za dużo dla schowka i koło łańcuchowe zaczęło mieć problemy. Byliśmy w Petersburgu podczas pierwszej podróży w roku. Wszedłem do Rocky's marine, porozmawiałem z Caseym, właścicielem, o naszych problemach i wyszedłem z nową wciągarką Lone star GX2 i 500' 1/4" dynema, instalując ją w porcie. Wciągarka była okablowana fabrycznie przewodem 6AWG, poprowadziłem przewód 4AWG od wciągarki do stycznika wciągarki, używając stycznika, przełącznika i wyłącznika Lewmar przez resztę sezonu, nie chcąc przegapić kolejnego dnia zabawy.

Image


Kotwica nie rozkładała się samoczynnie za pomocą wciągarki ani wciągarki, trzeba było podejść do dziobu i ją popchnąć. Wymieniłem fabrycznie zainstalowany rolkę na obrotową rolkę z Anchor Winch Direct. Nie musimy już chodzić na dziób, działa świetnie, chociaż raz na ruski rok lina utknie między rolką a ramą.

Image


Silnik Yamaha 9.9 high thrust zawsze miał trudności z uruchomieniem. Pewnego dnia, gdy wracaliśmy do domu w 4-6', uświadomiliśmy sobie, że jeśli musielibyśmy go szybko uruchomić, aby utrzymać łódź prosto, moglibyśmy mieć kłopoty. Przekonałem się, że należy go wymienić na Yamahę 25 KM z wtryskiem paliwa, chociaż Casey z Rocky's przeprowadził mnie przez naprawę. Nawiasem mówiąc, nasz dealer Yamahy jest świetny w kontaktach, mógł mi sprzedać silnik za 4000 dolarów, a zamiast tego przeprowadził mnie przez darmową naprawę. Oto wpis, który na ten temat zrobiłem. Zawsze go uruchamiamy i zwykle uruchamiamy go na kilka minut, wychodząc z portu każdego ranka, co naprawdę pomogło.

https://www.ifish.net/threads/yamah...s/yamaha-9-9-high-thrust-hard-start-fix.1706299/?post_id=17082511#post-17082511
 
#12 ·
Podsumowanie sezonu 2024

Spędziliśmy 40 nocy na łodzi i przepracowaliśmy 220 godzin na silniku głównym. To było wspaniałe lato z kilkoma niezapomnianymi wycieczkami.

Przed sezonem musieliśmy przeprowadzić kilka napraw, trąbka przestała działać, 1 światło obrysowe postanowiło zakończyć żywot, amortyzator skrzyni na ryby się zablokował, a przełącznik pompy maceratora nie przepuszczał magicznych piksów. Nasze cumy miały ciężkie życie poprzedniego lata, kiedy dostaliśmy łódź do portu z 75 łodziami obserwującymi wieloryby, które wzburzały fale, i zostały zastąpione 5 nowymi linami 5/8". Po kilku ulepszeniach i naprawach byliśmy gotowi na lato.

Sezon rozpoczęliśmy od 3-tygodniowej wycieczki w maju, pierwsze 10 dni spędziliśmy z rodzicami. Wyruszyliśmy z Juneau, zatrzymując się w Tenakee Springs na kilka nocy, przystanek w Baranof Warm Spring i kontynuując do Petersburga na Little Norway Festival i wycieczkę do lodowca LaConte. Po wysłaniu rodziców żona i ja pojechaliśmy do Ketchikan, aby zwiedzić Misty Fjords, które naszym zdaniem nie były warte paliwa, które spaliliśmy, aby je zobaczyć. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Thorne Bay, Coffman Cove i Port Protection. Łódź jest bardzo wygodna dla 4 dorosłych osób. Nie wiedząc nic lepszego, moja żona napełniła zbiornik z olejem napędowym do ogrzewania, aż się wyłączył, uszczelka nadajnika wyschła, co spowodowało wyciek paliwa do komory dennej. Mieliśmy również windę kotwiczną w drodze na zewnątrz. Spędziliśmy dzień na wymianie wciągarki i ponownym uszczelnieniu zbiornika ogrzewania w porcie w Petersburgu, to jedyny dzień, który spędziliśmy na odkręcaniu śrub poza domem przez całe lato.



Image


New Eddystone Rock in Misty Fijords

Image


Baranof Warm Springs
Image




Laconte Glacier Petersbur

Image


Inne wycieczki obejmowały 2 wycieczki do Elfin Cove, 1 dla Kings w czerwcu i 1 dla Coho we wrześniu. Kilku naszych znajomych przyjechało na 2 tygodnie, co po raz kolejny udowodniło, że łódź ma świetny układ dla 4 dorosłych osób, aby wygodnie podróżować. Spędziliśmy faktycznie noc z 4 dorosłymi na łodzi, ja i moja żona w koi, pies pod sterem, dziewczyna mojego kumpla na 1/2 dinette (stół się opuszcza, a poduszka yetti pasuje na stół), a mój kumpel na podłodze. Zadziałało to przez jedną noc, chociaż jest trochę ciasno na dłuższe wycieczki. Znaleźliśmy jedno z jedynych pól do minigolfa w południowo-wschodniej Alasce w Excursion Inlet, zbudowane z części z warsztatu konserwacji konserw. Ryby były przyzwoite, pokonywaliśmy dużo terenu i łowiliśmy w wielu miejscach, w których wcześniej nie łowiliśmy. Żona włożyła do skrzyni halibuta o wadze 100 i 90 funtów. Skrzynia na ryby Smak świetnie sprawdza się w naszym użytkowaniu, utrzymując lód przez wiele dni z wystarczającą ilością miejsca na 150-200 funtów całej ryby.
Zaczęliśmy łowić krewetki w tym roku, to była krzywa uczenia się, myślę, że jesteśmy na około 10 dolarach za krewetkę po zakupie sprzętu do połowu krewetek.

Spędziliśmy również więcej nocy na kotwicy. Jest kilka wspaniałych kotwicowisk, z których większość jest pusta lub ma może 1-2 inne łodzie. Baja, pies łodzi, jeszcze nie był w pontonie. Pierwszy raz na brzegu nie była pod wrażeniem, żona miała wspaniały pokaz, jak wyskakuje z pontonu, ja goniłem ją po plaży i w końcu sprowadziłem ją z powrotem na łódź. Po chwili Baja zdała sobie sprawę, że kiedy Dingus, ponton, zostaje opuszczony, czas na zwiedzanie losowej plaży, jej nastawienie się zmieniło. Teraz wskakuje do pontonu, gdy jest przywiązany do łodzi, zanim będę gotowy, aby zejść na brzeg z wyrazem "chodźmy" na twarzy. Zazwyczaj ma łapę za burtą i nie ma pojęcia o równoważeniu pontonu, to tylko kwestia czasu, aż pójdziemy popływać.

Skrzynia Smak ma 45" długości, jeden z dużych tyłków żony
Image


Excursion Inlet Mini Golf Course
Image


Fresh Spot Prawns at Howard Bay
Image


Image

Image


Image
 
#13 ·
Ulepszenia 2025, część 1

Nigdy nie byliśmy pod wrażeniem sonaru na łodzi, łowiliśmy łososie, chociaż nigdy nie pojawiały się na echosondzie, niezależnie od ustawień i kąta przetwornika. Nie mogliśmy również utrzymać dna przy dużej prędkości. Byliśmy na rozdrożu z elektroniką, większość sprzętu Raymarine pochodzi z 2016 roku, chcieliśmy również AIS, VHF nie działało dobrze, a przetwornik rv100 nie działał dobrze. Myśleliśmy o włożeniu całego pakietu Garmin, ale zdecydowaliśmy się pozostać przy sprzęcie Raymarine i ulepszać go w miarę zużywania się. Po długich rozważaniach wyciąłem 4-calowy otwór w dnie łodzi, instalując Airmar SS175HW i moduł sonaru CP470, aby go zasilić, nasz Raymarine Axiom 12 RV nie mógł zasilać zbyt wielu przetworników. Nie było zbyt wiele miejsca na CP470, jest zamontowany za bocznym panelem dostępowym na aluminiowych wspornikach, trochę trudno zobaczyć diodę LED, chociaż było to najlepsze miejsce, jakie mogłem znaleźć.

Image


Image


Image


Kontynuując z elektroniką, nigdy nie mogliśmy usłyszeć naszego Raymare VHF i chcieliśmy odbiornika AIS, aby móc widzieć statki wycieczkowe. Chcieliśmy również VHF na tylnym stanowisku sterowania, często łowimy z zamkniętymi tylnymi drzwiami i nigdy nie mogliśmy usłyszeć VHF. Zainstalowałem Standard Horizon GX2400 na stanowisku sterowania, ledwo zmieścił się w miejscu starego Ray53 VHF, zdalną stację Standard Horizon Ram 4, głośnik zasilany MSL-410PA na tylnym stanowisku sterowania i antenę Shakespeare 8' Galaxy VHF wraz z dodaniem portu USB do tylnego stanowiska sterowania. GX2400 VHF bezproblemowo połączył się z urządzeniami Raymarine przez NEMA2000, oszczędzając trochę pieniędzy w porównaniu z Raymarine VHF z AIS. Tylny głośnik jest wystarczająco głośny, a druga stacja pozwala robić wszystko, co można zrobić na głównym VHF na stacji zdalnej.

Image


AIS jest fajny

Image


Kontynuując z elektryką, w końcu poprowadziłem odpowiedni przewód od akumulatora do stycznika na stanowisku sterowania, zainstalowałem stycznik lone star, który był około dwa razy większy od Lewmar, i zamontowałem wyłącznik wciągarki pod binoklem, aby ułatwić resetowanie w razie potrzeby. Raz uruchomiliśmy 50-amperowy wyłącznik Lewmar, używając go na wciągarce, miejmy nadzieję, że nie będziemy często uruchamiać 120-amperowego wyłącznika.

Image


Łódź miała zamontowaną na dachu 30-calową sztywną listwę LED. Wszystko, co robiła, to odbijała się od relingów dziobowych i pokładu, nawet przy doku lepiej było bez niej. Zainstalowałem 2 kostki o wzorze punktowym Amazon o mocy 40 watów i kilka uchwytów do oświetlenia rurowego chinesum za 16 dolarów na relingu dziobowym. Jeśli te światła będą działać lepiej, przejdziemy na przyzwoite światła i zespawamy kilka zakładek. Testy na podjeździe pokazują bardzo małe lub żadne odblaski od łodzi, zobaczymy, co zrobią na wodzie. Kiedy wszystko rozebrałem, zdjąłem listwę z dachu.

Image
 
#14 ·
Ulepszenia 2025 Część 2

Okablowanie na łodzi było przyzwoite, chociaż za każdym razem, gdy musiałem otworzyć deskę rozdzielczą, starałem się ignorować chaos. Wiedziałem, że w pewnym momencie będę musiał to przejrzeć. Można było zauważyć, że cała elektronika została zainstalowana szybko. Przewody były zwinięte w kulki zamiast skrócone, rzeczy, które powinny być przykręcone, były związane opaskami zaciskowymi w kulki, wybierano najkrótszą ścieżkę dla przewodów, w wiązce były również bezpieczniki liniowe prowadzące do skrzynek bezpieczników. Fabryczne rzeczy były całkiem przyzwoite, chociaż znalazłem kilka losowych przewodów ukrytych w wiązce i nieużywany przewód oświetleniowy podłączony do przełącznika i po prostu zakopany. Byłem tak daleko w okablowaniu świateł, VHF, sonaru i wciągarki, więc zabrałem się za to. Nie jest idealnie, chociaż wszystko jest teraz oswojone najlepiej jak potrafiłem. Zainstalowałem ACR, kiedy po raz pierwszy kupiliśmy łódź i to również wymagało oczyszczenia. Jeśli przewodu nie można było skrócić, zwijał się w pojedynczą kulkę lub pętlę przewodu, jeśli można było go skrócić, to to robiłem. Rzeczy takie jak sieć NEMA i uchwyty bezpieczników zostały przykręcone. Wszystko zostało oznaczone. To było mnóstwo pracy i nie wygląda na to, żeby wiele się zmieniło. Teraz mam całkiem dobre pojęcie o tym, jak jest okablowana łódź, co skąd jest zasilane i nie boję się otworzyć deski rozdzielczej. Kiedy tam byłem, Raymarine otrzymał swoje coroczne aktualizacje wraz z mapami Navionics. Akumulatory kwasowo-ołowiowe z 2021 roku zostały zastąpione nowymi AGM. Dodałem bezpieczniki akumulatorowe (MRBF) o mocy 150 A do obu akumulatorów.

Przed

Image


Środek
Image


Po

Image


Image


Image


Jedną z rzeczy, których chcieliśmy, była umywalka do mycia rąk i naczyń. Na alumaweldzie można było po prostu położyć rękę nad wodą, na duckworth trzeba było iść na pokład pływacki, żeby szorować ręce lub zmywać naczynia wężem do spłukiwania. Nie używamy również fabrycznej skrzyni na ryby do przechowywania ryb. Trudno się do niej dostać, gdy stół do filetowania jest na górze, odpływ jest zawsze po niewłaściwej stronie i nie utrzymuje lodu. Trzymaliśmy w niej nasze pudełka wędkarskie plano, chociaż robią się dość paskudne od zmywania stołu do filetowania.

Zacząłem od nowego kawałka starboardu i 2 pokryw luków tempress, aby uszczelnić skrzynię na ryby. Obok nowej pokrywy skrzyni na ryby było akurat tyle miejsca, żeby wcisnąć umywalkę Ambasador, gdyby była o 1/2" szersza, weszłaby w strukturę burty. Łódź miała klapę węża do spłukiwania z wężem spustowym wychodzącym przez kadłub. Ten uchwyt węża do spłukiwania był źródłem przekleństw, prawie niemożliwe było usunięcie i zainstalowanie węża do spłukiwania. Przeniosłem wąż do spłukiwania do tacy burty i użyłem przejścia przez kadłub do odpływu umywalki. Użyłem tylko zimnej wody składanej baterii Ambasador. Jest odgałęziona od pompy do spłukiwania. Pompa do spłukiwania pochodziła z 2016 roku, została wymieniona i zachowana jako zapasowa wraz ze wszystkimi wężami. Myślę, że możemy ją skonfigurować z podwójnym żeńskim adapterem do węża ogrodowego zamiast węża do spłukiwania i zamknąć zawór poboru węża do spłukiwania, aby podłączyć się do wody pitnej w porcie.

Image


Image


Sznurek bungee na stole do filetowania, aby utrzymać pokrywy luków w górze, pełen sprzętu. Kule do downriggera zostały również przeniesione do skrzyni na ryby.

Image
 
#16 ·
Ulepszenia 2025 Część 3

Nadal chciałem lepszego zużycia paliwa, zbyt wiele razy wlewaliśmy 100 galonów do 120-galonowego zbiornika. Zamierzałem wypróbować śmigło Mercury enertia, ale transakcja nie doszła do skutku. Mój dealer Yamahy zamówił dla mnie Yamahę 14 1/2" x 15 Pitch Turbo 1 Offshore 4-łopatową i był gotów ją przyjąć z powrotem, jeśli by nie działała. 4-łopatowe śmigło obudziło łódź, zużycie paliwa się poprawiło, żałowaliśmy, że nie wypróbowaliśmy porządnego 4-łopatowego śmigła dawno temu. Widzę 2,2-2,4 w sposób ciągły z okazjonalnymi 2,5 mpg podczas rejsu z prędkością 28-28 mil na godzinę przy 4100-4200 obr./min. Zobaczymy, jak 4-łopatowe śmigło sprawdzi się tego lata, przejechałem na nim około 60 mil poza sporządzaniem biuletynów wydajności. Jeśli uda nam się uzyskać średnio 2,3 przy dobrej pogodzie i około 2 przy złej pogodzie, to ogromna poprawa w stosunku do momentu, gdy kupiliśmy łódź, uzyskując 1,8 mpg.

Rozmawiałem z właścicielem/wiceprezesem Powertech, był całkiem zadowolony z moich liczb i nie miał niczego, co naprawdę uważałby za o wiele lepsze. Miał 5-łopatowe śmigło, które dobrze sprawdza się w holownikach Ranger, i myślał, że może to być opcja.

Oto kilka danych dotyczących wydajności. Łódź była nieco lżejsza z SWS 2, dane 4-łopatowe mieszczą się w granicach 50 funtów naszego zwykłego letniego obciążenia dla 2 osób i psa.

Image


Image


Image


Ogrzewacz Wallas był walką od czasu, gdy drugiego dnia, kiedy posiadaliśmy łódź, wyjechaliśmy z Anacortes w górę przejścia wewnętrznego. Duckworth ma zamykany otwór wentylacyjny w koi podłączony do 1 portu i 2 zawsze otwarte otwory wentylacyjne do rozmrażania na desce rozdzielczej podłączone do innego portu w ogrzewaczu. W drodze alarmował i wyłączał się, chociaż nie alarmował podczas pracy przez noc podczas spania na łodzi. W końcu spojrzałem na wykres Wallasa, alarmował o wysokiej temperaturze. Zamykaliśmy otwór wentylacyjny w koi, myśląc, że zmuszamy więcej powietrza do deski rozdzielczej. W rzeczywistości zamykaliśmy jeden z 2 obwodów, powodując wysoką temperaturę. Wczoraj w trudnych warunkach na morzu z otwartym otworem wentylacyjnym w koi nie alarmował. Kolejną rzeczą, której dowiedzieliśmy się z instrukcji Wallasa, jest to, że górny port w ogrzewaczu jest gorętszy niż dolny port. Deska rozdzielcza była podłączona do dolnego portu i nigdy się nie nagrzewała, tylko lekko ciepła. Koja gotowałaby cię na 1 z zamkniętymi drzwiami. Zamieniłem węże, zobaczymy, czy to pomoże w nagrzaniu kabiny. Trzymam kciuki, że w końcu to rozgryźliśmy. Naprawdę nie chcemy musieć wkładać nowego grzejnika ani wysyłać go do serwisu, chociaż był bardzo niepozorny.

Image




Image



Spędziliśmy pierwszą noc 2025 w niedzielę. Było trochę chłodno, około 30 stopni i deszczowo, chociaż miło było wyjść na łódź. Wszystkie ulepszenia działają dobrze. W przyszłym miesiącu wyruszamy na 10-14-dniową wycieczkę do Petersburga na Little Norway Festival i miejmy nadzieję, że na połów krewetek, ryby, gorące źródła i noce na haku. Nadal bardzo lubimy łódź. Dobrze sprawdza się w naszych zastosowaniach. Obecnie ma 560 godzin na głównym silniku bez większych problemów. Jeśli chodzi o poważne ulepszenia, jedyne 2, które pozostały na liście, to autopilot i ewentualnie wypróbowanie automatycznego systemu klap trymujących, takiego jak seakeeper ride. Zajęło trochę czasu, zanim łódź została ustawiona, chociaż lista rzeczy, które chcemy ulepszyć lub zmienić, skurczyła się.

Image


Image
 
#21 ·
Cieszyliśmy się łodzią tego lata. Nasza pierwsza podróż w roku w maju. Przez większość z 2 tygodni było 40 stopni i padało. Spędziliśmy kilka nocy przycumowani do doku w Baranof Warm Springs, uruchamiając ogrzewanie i wentylatory bez przerwy, od czasu do czasu uruchamiając silnik na chwilę. Żona poinformowała mnie, że w łodzi jest zimno, gdy ogrzewanie wyłączyło się przy niskim napięciu. Co do cholery, mamy nowe akumulatory. Wrzuciłem kilka garnków z krewetkami, chociaż głównie pracowałem na biegu jałowym, aby je wrzucić i wyciągnąć, niskie napięcie do tego stopnia, że ​​dźwig nie był zadowolony. Co się do cholery dzieje? Mamy nowy, fantazyjny akumulator domowy AGM. Popłyń łodzią do Petersburga, napięcie jest w porządku. Podłącz ładowarkę z 2016 roku, powinniśmy być gotowi do drogi. Znowu żona marznie, a ogrzewanie wyłącza się przy niskim napięciu po tym, jak byliśmy podłączeni przez 24 godziny.

Jest 20:00 i pada deszcz, wezmę multimetr i dowiem się, co się dzieje. Wyciągnij specjalny multimetr z Home Depot za 20 dolarów. Okazuje się, że nie odczytuje amperów i wyświetla tylko liczby całkowite, to nie jest pomocne, uruchom silnik na chwilę i idź spać. Rano poszedłem do doku Homeport Electronics i rozmawiałem z Devrinem. Pożyczył mi multimetr z zaciskiem prądu stałego. Faktycznie sprawdź rzeczy, łódź pobiera około 5 amperów, siedząc przy doku z włączonym ogrzewaniem, wentylatorami i rzeczami, które się ładują. 105 amperów AGM można obniżyć do około 50%. Ładowarka akumulatorów oddaje tylko 50 miliamperów w trybie konserwacji. To się zgadza, akumulator działa tak, jak powinien, po prostu go rozładowujemy. Ładowarka jest w najlepszym razie wątpliwa i jak dotąd nie udało mi się znaleźć do niej instrukcji, aby dowiedzieć się, czy robi to, co powinna.

Zamówiliśmy inteligentny bocznik Vectron z Home Port za mniej niż 100 dolarów. Zainstalowałem go przed naszą następną podróżą. Instalacja była dość łatwa, zmodyfikuj kilka kabli akumulatora, poprowadź kilka przewodów, trochę zaklnij, przecinając właśnie wyczyszczone okablowanie, 2 śruby i gotowe. Zgłasza stan baterii do telefonu przez Bluetooth. Koniec z zgadywaniem, ile energii zużywamy lub czy rozładowujemy akumulator domowy podczas trollingu. Kiedy jesteśmy na haku, sprawdzimy akumulator przed pójściem spać, uruchomimy silnik, aż będzie w zakresie 90-95% i zwykle uruchamiamy go rano w zakresie 70-80%, kiedy uruchamiamy czajnik 12 V. Gorąco polecam jeden.

Inteligentny bocznik to małe niebieskie pudełko ukrywające się za kilkoma przewodami w lewym górnym rogu

Image


Losowe zrzuty ekranu z aplikacji Vectron. 93% było na haku podczas połowów halibuta z 2 ploterami, sonarem 1k, ogrzewaniem i wentylatorami, nie pamiętam, co robiliśmy na zdjęciu 99%. Inteligentny bocznik łączy się przez Bluetooth z moim telefonem i daje nam te dane o akumulatorze domowym i napięciu akumulatora rozruchowego. Widać, że ACR odłączył 2 akumulatory i utrzymuje pełne naładowanie akumulatora rozruchowego, podczas gdy rozładowujemy akumulator domowy. ACR jest głupio prosty, bez konieczności pamiętania o przełączeniu przełącznika akumulatora, aby naładować akumulator domowy lub uniknąć zabicia akumulatora rozruchowego, gdy jesteśmy na haku. Inteligentny bocznik eliminuje zgadywanie, co dzieje się z akumulatorem i ile magicznych piksów zużywa łódź.

Image



Image
 
#22 ·
W tym sezonie spędziliśmy na łodzi do 25 nocy, z planowaną na następną przerwę w pracy podróżą na 14+ nocy, wyruszając z Juneau, odbierając znajomych z lotniska w Ketchikan i wracając do domu przez Prince of Whales. Jedyną inną pracą, jaką naprawdę musieliśmy wykonać, był serwis 100-godzinny na głównym silniku i serwis 300-godzinny na 89-godzinnym silniku pomocniczym. Teraz, gdy pilnujemy stanu akumulatora, często uruchamiamy silnik główny na biegu jałowym, co dodaje silnikowi 1-2 godziny dziennie, co nie jest dla niego dobre.

Byliśmy zadowoleni z yeti, chociaż 3-5 dni to mniej więcej maksimum, aby utrzymać lód, a trochę brokułów pływających w chłodniejszej wodzie wypchnęło nas z łodzi. Lód nie zawsze jest łatwo dostępny w BFE i chcielibyśmy się go pozbyć. Z naszymi limitami łososia królewskiego, gdzie możemy mieć 1 dziennie i 1 w posiadaniu, wszystko inne to 2 limity w posiadaniu. Nie wolno nam również odcinać głów ani filetować większości ryb, dopóki nie zacumujemy przy doku z kontrolerem ryb, chyba że są one konserwowane na morzu (zamrożone i pakowane próżniowo). Jeśli są konserwowane na morzu, nie wliczają się do limitu posiadania i można je filetować przed powrotem do domu. Zamrażarka 12 V i bezprzewodowa pakowarka próżniowa pozwoliłyby nam konserwować na morzu, a także wyeliminować obawy związane z przechowywaniem lodu. Jedynym problemem jest to, że już przekraczamy limity naszego akumulatora domowego. Kiedy kupiłem inteligentny bocznik, Devrins w Home Port włożył mi do ucha robaka o bateriach litowych. Cóż, pociągnąłem za spust na akumulator litowy Epoch 300ah, ładowarkę vectron Orion dc to dc i ładowarkę blue smart ac i zamówiłem zamrażarkę ARB 73 quart dual zone. Zobaczymy, kiedy tu dotrze, jeśli bateria dotrze do Petersburga, zanim udamy się do Ketchikan, plan polega na zainstalowaniu systemu litowego w porcie Petersburg, w odległości spaceru od Home Port. Jeśli nie dotrze na czas, prawdopodobnie zamieni się to w zimowy projekt.

Drugą rzeczą, której chciała żona, jest prysznic, coś o więcej niż 3 dniach bez prysznica po kilku dobrych dniach łowienia ryb lub krojenia ryb i poczuciu, że potrzebuje prysznica. Wypróbowała tani prysznic solarny jako dowód koncepcji, biorąc prysznic na pokładzie i była z niego zadowolona. Zamówiliśmy zestaw do płukania 4 galony, ich ciepłą wodę propanową i specjalny namiot prysznicowy Amazon. Zobaczymy, jak to działa po kilku użyciach i jak długo/ile pryszniców wystarczy 4 galony wody.
 
#24 ·
Zrobiłem szybką aktualizację innej nocy. Trzymaliśmy silnik pontonu na dachu. Było to źródło kilku rozmów "pachnie gazem" po tym, jak ktoś zapomniał wyłączyć paliwo. Mocowałem go paskami z grzechotką do dachu. Chciałbym również przesunąć trochę ciężaru na prawą burtę w oczekiwaniu na ulepszenie lodówki i akumulatora.

To kawałek kątownika 4x3x3/8" z odrobiną sklejki morskiej, aby uzyskać taką samą grubość jak pawęż pontonu.

Image

Image


Lodówka z zamrażarką arb dotarła na naszą podróż na czas, bateria litowa nie. Po szybkim teście monitorowania poboru prądu za pomocą inteligentnego bocznikowania zdecydowaliśmy się zabrać ją w podróż. Pasuje, jest tylko wysoka, dobrze, że mamy kilku niskich pasażerów.

Image


Po uruchomieniu lodówki na 38, zamrażarki na 20 stopniach, ogrzewacza Wallas na niskim poziomie i wentylatora przez 13-14 godzin podczas pobytu w doku, byliśmy na poziomie 59% na 100 amperogodzinach agm. Lubimy nie schodzić poniżej 50% na agm. Uruchomienie łodzi na nieco ponad godzinę przy 4500 obr./min zmieniło akumulator domowy
Image


Naprawdę miło było móc zapakować mięso do zamrażarki na 2-tygodniową podróż. Zazwyczaj musimy zjeść mięso, które zabieramy, mimo że mamy świeże ryby, ponieważ martwimy się, że mięso zepsuje się w chłodziarce. Jest to podwójna strefa z możliwością posiadania zamrażarki i lodówki w 1 urządzeniu. Wyjmowane druciane kosze ułatwiły pakowanie w kuchni, jest zbyt ciężkie, aby nosić je pełne.

Dzisiaj wieczorem użyliśmy przenośnego zbiornika na wodę zestawu do płukania, bez zbiornikowego podgrzewacza wody i specjalnego namiotu prysznicowego Amazon. Jak dotąd żona akceptuje. 4 galony nie wystarczyły jednak na 2 prysznice, chociaż było wystarczająco gorąco z prawie zbyt dużym ciśnieniem i przepływem jak na prysznic "campingowy". Podgrzewacz wody będzie działał z węża ogrodowego, chociaż nie był wyposażony w adapter do podłączenia do niego, myślę, że to będzie to, gdy będziemy w doku z wodą. Z kilkoma modyfikacjami konfiguracja prysznica będzie dopracowana.

Image

Image
 

Attachments