IFish Fishing Forum banner

Weet iemand iets over updates over de Dash Point Pier?

934 views 16 replies 6 participants last post by  spokey9  
#1 ·
We verhuizen voor juni volgend jaar terug naar WA en ik bekeek mijn oude stamkroegen. Zag dat de Dash Point Pier in gebied 11 van de sound gesloten was. Na het zoeken naar een tijdlijn of updates (ik heb zelfs geprobeerd AI te gebruiken) kan ik behalve de sluiting in '23 niets vinden.

#2 ·
Grapje...

• Haha
Reactions: spokey9
#8 ·
Ik viste vroeger op die pier toen ik daar woonde. Hij is nu 4 jaar gesloten om "veiligheidsredenen". Mijn theorie is dat de lokale bewoners er iets mee te maken hadden. Het moet fijn zijn om geen simpele vissers te hebben die je miljoenenbuurt verpesten.
De "locals" hebben al problemen met vissers sinds deze "nieuwe pier" er is 😂 Ik herinner me ruzies in de late jaren 80 toen mijn vader en ik daar begonnen te vissen op zalm vanaf de oude kleine pier.

#10 ·
Ik ben hier enigszins bij betrokken geweest sinds de noodsluiting, die te wijten was aan een snellere verslechtering dan door een professionele ingenieursgroep was voorspeld. Het vervangingsproject heeft publieke input gehad, waarbij de medewerkers van Parks erkenden dat ze verplicht zijn het te vervangen door een andere vissteiger. De daaropvolgende ontwerpen werden teruggebracht tot twee, beide met een lange pier tot aan de rand van diep water, waarbij de ene eindigde in wat ik zal omschrijven als een hamerkop en de andere met een 90 graden rechtse bocht en vervolgens parallel aan diep water liep, waardoor maximale ruimte voor de reling ontstond om optimaal te kunnen vissen, vrijwel hetzelfde als de huidige constructie. Parks heeft vervolgens vergunningen aangevraagd om geotechnisch werk te laten uitvoeren om te bepalen wat het strand kon dragen. Die vergunningen werden goedgekeurd en het technische werk voltooid. Laatst hoorde ik dat Parks meer ontwerpen liet uitvoeren. Ik denk dat ik contact moet opnemen met de medewerkers voor de laatste stand van zaken en om ervoor te zorgen dat de belangen van de lokale vissers worden behartigd. Dan komt de kwestie van de vergunning van het Corps of Engineer, gevolgd door het proberen financiering te verkrijgen. Redactionele opmerking: Dit is een perfect voorbeeld van waarom elk type maritiem project ruim van tevoren moet worden gestart, voordat de constructie als onveilig wordt beschouwd en de toegang wordt geweigerd - vooral als het is gebouwd met staatsgeld als vissteiger.

#11 ·
Ik ben hier enigszins bij betrokken geweest sinds de noodsluiting, die te wijten was aan een snellere verslechtering dan voorspeld door een professionele ingenieursgroep. Het vervangingsproject heeft publieke inspraak gehad, waarbij de medewerkers van Parks erkenden dat ze verplicht zijn het te vervangen door een andere vissteiger. Vervolgens werden de ontwerpen teruggebracht tot twee, beide met een lange pier tot aan de rand van diep water, waarbij de ene eindigde in wat ik een hammerhead zou noemen en de andere met een 90 graden rechtse bocht en vervolgens parallel aan diep water liep, waardoor er maximale railruimte was om te vissen, vrijwel net als de huidige constructie. Parks ging vervolgens uit voor vergunningen om geotechnisch werk te laten uitvoeren om te bepalen wat het strand kon dragen. Die vergunningen werden goedgekeurd en het technische werk voltooid. De laatste keer dat ik hoorde, was Parks bezig met meer ontwerperij. Ik denk dat ik contact moet opnemen met de medewerkers voor het laatste nieuws en om ervoor te zorgen dat de belangen van de lokale vissers worden behartigd. Dan komt de kwestie van de vergunning van het Corps of Engineer, gevolgd door het proberen financiering te verkrijgen.

Commentaar van de redactie: Dit is een perfect voorbeeld van waarom elk type marineproject ruim van tevoren moet worden gestart van het moment waarop de constructie als onveilig wordt beschouwd en de toegang wordt geweigerd - vooral als het is gebouwd met staatsgeld als vissteiger.
Ik hoop dat ze een "T"-pier maken die qua vorm lijkt op die van Les Davis. Meer ruimte in de diepte zou degenen helpen die op bot vissen of krabbenvallen gooien tijdens het zalmseizoen. Het wordt daar nogal druk als glanzende vissen voorbij zwemmen 😂

#14 ·
Gisteravond heb ik de status van het project en de website van Parks gecontroleerd, waarop het nog steeds in de fase van seismische analyse en berekeningsmodellering staat. Helaas verstrekt Parks geen data wanneer een fase is gestart en vervolgens voltooid. Ik heb een e-mail gestuurd naar de projectmanager van Parks voor een statusupdate en zal hier posten zodra deze is verkregen.

#15 ·
Heb al een update ontvangen. Het rapport meldt dat ze zich in de laatste stadia van het ontwerp bevinden, waarbij eerdere publieke input en daaropvolgende geotechnische/technische studies worden verwerkt. Ik heb mijn verzoek herhaald om op de hoogte te worden gesteld wanneer dat ontwerp beschikbaar wordt gesteld voor openbare beoordeling en commentaar.