Ik ben hier enigszins bij betrokken geweest sinds de noodsluiting, die te wijten was aan een snellere verslechtering dan door een professionele ingenieursgroep was voorspeld. Het vervangingsproject heeft publieke input gehad, waarbij de medewerkers van Parks erkenden dat ze verplicht zijn het te vervangen door een andere vissteiger. De daaropvolgende ontwerpen werden teruggebracht tot twee, beide met een lange pier tot aan de rand van diep water, waarbij de ene eindigde in wat ik zal omschrijven als een hamerkop en de andere met een 90 graden rechtse bocht en vervolgens parallel aan diep water liep, waardoor maximale ruimte voor de reling ontstond om optimaal te kunnen vissen, vrijwel hetzelfde als de huidige constructie. Parks heeft vervolgens vergunningen aangevraagd om geotechnisch werk te laten uitvoeren om te bepalen wat het strand kon dragen. Die vergunningen werden goedgekeurd en het technische werk voltooid. Laatst hoorde ik dat Parks meer ontwerpen liet uitvoeren. Ik denk dat ik contact moet opnemen met de medewerkers voor de laatste stand van zaken en om ervoor te zorgen dat de belangen van de lokale vissers worden behartigd. Dan komt de kwestie van de vergunning van het Corps of Engineer, gevolgd door het proberen financiering te verkrijgen. Redactionele opmerking: Dit is een perfect voorbeeld van waarom elk type maritiem project ruim van tevoren moet worden gestart, voordat de constructie als onveilig wordt beschouwd en de toegang wordt geweigerd - vooral als het is gebouwd met staatsgeld als vissteiger.