IFish Fishing Forum banner

2025 Officiële tonijndraad Newport/Depoe Bay

6 reading
70K views 562 replies 102 participants last post by  morganclayton84  
#1 ·
Welnu, iemand moet het doen :ROFLMAO: En te oordelen naar de hoeveelheid tonijn die ik gisteren in de haven van Newport zag, is het tijd om hiermee te beginnen. Met mijn kleine boot en mijn ervaringsniveau zal ik hier waarschijnlijk niet veel aan toevoegen. Dus laten we gaan jongens en meisjes!

#529 ·
Anyone going for it tomorrow? I’m definitely on the fence with how the forecast has progressed. Frustrating. I’ve got a great crew lined up but looks like the ocean has other plans for us.
Overleg met mijn crew… de weersvoorspelling is voor mij precies op het randje van go/no-go. Windy.com laat een kleine storm zien die zaterdagavond langskomt.

#532 ·
We gingen naar de 42-lijn west en sloegen recht naar het noorden af. Hadden een paar vissen tegen de tijd dat we bij 02 over 42 kwamen (misschien rond 10:30 uur) en visten daar tot we er 14 hadden (ongeveer 14:00 uur). We wilden er maar 12, maar stopten vroeg met slechts twee boven ons doel. Lieten een hete beet achter, maar konden niemand via de radio bereiken om ze te bellen. Dat kwam misschien doordat de radio naar 79 was geschakeld - moeilijk om zeker te weten. Ze beten op alles wat we aan het trekken waren; kleine witte klonen, courgette klonen en blauwe skampis. Grote klasse vis.

#533 ·
Vandaag (09/12) een gestage tonijnbeet gevonden om 44'49x124'48-49 vanochtend vroeg. Vuil blauw water. Toen stierf het en ging naar een oproep om 44'51x124'56. Daar nog een half dozijn meer gekregen en de oproep gewaardeerd. Water was daar opgeruimd. Afgemaakt met 14 of 15. Nog niet zeker. Meestal jumbos. Veel succes aan degenen die morgen zoeken.

#537 ·
Dat ben ik, maar ik weet niet zeker of de voorspelling standhoudt.
We hebben vandaag de stekker eruit getrokken op basis van de herziene winderige voorspelling… de komende 5 dagen zien er behoorlijk onrustig uit.
Redmist gaat het dinsdag proberen. Ik wou dat we een beter chloorbeeld hadden - ik denk dat we richting het varken gaan.

#538 ·
Redmist gaat het dinsdag proberen. Jammer dat we geen beter chloro-beeld hebben - ik denk dat we richting het varken gaan
52/53 is waar we op 11 september enkele absolute padden hebben achtergelaten.
Er zijn consistente bijters in dit gebied geweest. Ik zou blijven bewegen, we werden nooit twee keer op dezelfde locatie gebeten, maar elk van hen was XX-formaat!

#539 ·
We hadden gisteren goed gevist bij het varken, bankiersuren, 10:30 tot 12:30 uur. Twee andere boten in de buurt. Een paar springers en wat goede kookjes. Mijn broer en ik trollen met twee ceder pluggen en twee klonen. Op een gegeven moment hadden we een triple aan en alle vier de lijnen raakten in de knoop. Moest twee lijnen afsnijden, vocht er een met de hand aan de gevlochten lijn, maar hij brak de lijn. De twee geland! Toen had er een beet en speelde, maar het brak de 65 lb lijn. Ik maakte de slip losser en de volgende was 26 pond, uitgebloed. Mooie vis en zware strijd. We vingen zeven vissen in 90 minuten en gingen terug, want dat was alles wat we wilden en hadden er ijs voor. Trollen op 1800 tpm rond 5,5 mph was de magische snelheid. Vijf voet deining gemiddeld, maar weinig windgolf, dus het was vrij aangenaam. Goede dag, waarschijnlijk het einde van mijn seizoen.
Image

#544 ·
Ik kijk ernaar... er komt donderdag een grote klap die het chloor in de war kan schoppen en het lokaliseren van vis een beetje lastig kan maken. De voorspelling van Windy.com laat momenteel zien dat de wind in de loop van de dag zaterdag verschuift, wat ik niet prettig vind (in feite tegen de wind in lopen beide richtingen, wat je vertraagt op deze korte dagen), maar het is over het algemeen mild (volgens de huidige voorspelling).

Let echter op de middagvoorspelling van de Z. wind... zoals het er nu uitziet, voorspelt het een zuidenwind van 13-14 km/u in de late namiddag op de tonijngebieden, oplopend tot ongeveer 24 km/u zaterdagavond. Als de sterkere zuidenwind vroeg arriveert, kan dit voor sommige boten een langzame, ongemakkelijke rit naar huis betekenen.

Ik ga proberen een bemanning samen te stellen en ze paraat te hebben.

#546 ·
Ik ben aan het kijken... er komt donderdag een flinke windvlaag die het chloor in de war kan schoppen en het lokaliseren van vis wat lastig kan maken. De voorspelling van Windy.com laat momenteel zien dat de wind gedurende de dag op zaterdag verschuift, wat ik niet prettig vind (in feite tegen de wind in lopen beide richtingen, wat je vertraagt op deze korte dagen), maar het is over het algemeen mild (volgens de huidige voorspelling).

Let op de middagvoorspelling van de Z. wind... zoals het er nu uitziet, voorspelt het een zuidenwind van 8-9 mph in de late namiddag op de tonijngebieden, oplopend tot ongeveer 15 mph op zaterdagavond. Als de sterkere zuidenwind vroeg arriveert, kan het een langzame, oncomfortabele rit naar huis betekenen voor sommige boten.

Ik ga proberen een bemanning samen te stellen en ze paraat te hebben.
Perfect.
Het zou geweldig zijn als de O aan de tamme kant van de mogelijkheden ligt...
Het goede nieuws is, ik hoop dat we niet te ver hoeven te reizen..

Het is nog een eindje weg. Veel kan veranderen tussen nu en dan.

Veel succes aan iedereen als we eropuit gaan...
Ik hoop dat we allemaal vangen wat we willen en vroeg en veilig terugkeren naar de haven.
😎 🐠🐟🐡🎣

#545 ·
Ik neem de Millie zaterdag misschien weer mee naar het varken als de voorspelling aanhoudt. Het is eigenlijk hetzelfde als dinsdag, wat hoopvol is. Ik neem wat materiaal met lange leaders mee voor het geval het een zware rit wordt en we het kort willen houden. Ik zag veel rotsvis boven de banaan en wil het graag proberen. Ik leer nog steeds mijn weg door enkele van de opties.

#547 ·
Ik neem de Millie zaterdag misschien weer mee naar het varken als de voorspelling aanhoudt. Het is in feite hetzelfde als dinsdag, wat hoopvol is. Ik neem wat lange leaders mee voor het geval het een zware rit wordt en we het kort willen houden. Ik zag veel rotsvis over de banaan en wil het proberen. Ik leer nog steeds mijn weg door enkele van de opties.
Dinsdag was een redelijk mooie oceaan. We deden het goed tussen het varken en de tweeling. De beet was 's ochtends kras - maar werd toen wijd open rond 1:30 uur. Heb er een vlak naast de boot verloren aan een haai.

#560 ·
We noemden het met 16 albacore en één kleine blauwvintonijn rond 2:30 uur toen de omstandigheden te veel begonnen te verslechteren. De meeste van onze albacore waren op blauwe scampi, met de blauwvintonijn en een paar grote varkens die op Nomad MadMacs kwamen. We hadden 2 albies die 30 pond zouden hebben gehaald voordat ze werden uitgelekt. De meeste van onze vissen waren van 45,08 x 124,52.

De eerste 20 mijl naar huis ploegden we recht tegen wat lelijke zuidelijke windgolven in met 17 mph… het werd milder binnen de banaan en we hadden daarna een prachtige rit van 25 tot 30.

#562 ·
We noemden het met 16 albacore en één kleine blauwvintonijn rond 2:30 uur toen de omstandigheden te veel begonnen te verslechteren. De meeste van onze albacore zaten op blauwe garnalen, met de blauwvintonijn en een paar grote exemplaren op Nomad MadMacs. We hadden 2 albacore die 30 pond zouden hebben gehaald voordat ze waren uitgelekt. De meeste van onze vissen waren van 45,08 x 124,52.

De eerste 20 mijl naar huis ploegden we recht tegen wat lelijke zuidwestenwind in met 17 mph... het werd milder binnen de banaan en daarna hadden we een prachtige rit van 25 tot 30 mph. View attachment 1074588
Goed werk Wild Card👍
We hebben je de hele dag aan en uit gehoord, altijd eerlijk over moeilijkheden en je successen. Dank u...

We eindigden een paar klikken onder en een klik buiten jullie...
22 Groten....
We deelden de nummers onderweg....
Zag niet veel boten in ons gebied...

Erg blij met onze vangst!
Ik hoop op nog een paar uitstapjes😃
We zullen zien..
😎🐠🐡🐟🎣